طرح جهاد آبرسانی در شهرستان الیگودرز اجرا شد

جوانبخت با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در شهرستان الیگودرز گفت: در اجرای این طرح آبرسانی به شهر جدید شاپور آباد الیگودرز و ۲۰ روستای این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، محمد جوانبخت، امروز(۱۹مهر)، در اجرای طرح جهاد آبرسانی در شهرستان الیگودرز، اظهارداشت: امروز  آیین بهره برداری به ۲۰ روستا و شهر جدید شاپور آباد الیگودرز آغاز شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: با افتتاح این طرح چهار هزار نفر از روستائیان شهرستان الیگودرز از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه آب تخصیصی این طرح از محل طرح انتقال آب از سرشاخه در در الیگودرز به قم موسوم به قمرود تأمین شده است، عنوان کرد: حدود ۷۰۰ طرح نیمه تمام حوزه آبرسانی دولت های گذشته در دولت سیزدهم شناسایی شد که تکمیل حدود ۳۰۰ مورد از این تعداد در دستور کار این وزارتخانه است. 

جوانبخت با اشاره به اینکه ایران کشوری کم آب است، یادآور شد: اما استان لرستان جزو استان های پربارش کشور است که به دلیل کمبود زیرساخت ها نتوانسته از این منابع استفاده کند و امروزه نیازمند تقویت زیرساخت های مدرن هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ سد در دست اجرا در استان لرستان قرار گرفته است، گفت:  پروژه های انتقال، شبکه های توزیع فاضلاب در حال اجرای این استان نیز در اولویت وزارت نیرو هستند.

جوانبخت خاطرنشان کرد: جهاد آبرسانی در زمان تدوین، شرایط آب روستاها را در راستای عدالت محوری مورد توجه قرار داد و تامین آب شرب روستایی از نکات اصلی و دغدغه وزارت نیرو است.

وی اظهارداشت: تامین آب شرب در اولویت است اما قرار نیست که از آب کشاورزی و صنعت نیز غافل شویم.

کد خبر 1728134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha