ابتکار عمل در دستان پرقدرت مقاومت و رزمندگان فلسطین است

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه امروز ابتکار عمل در دستان پرقدرت مقاومت و رزمندگان فلسطین است، گفت: از ملت‌ها جهان اسلام و دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم از کمک به فلسطینیان دریغ نکنند و آنان را حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری امروز (۲۱ مهر) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیرجند با اشاره به ضرورت و حقانیت معارف ناب قرآن و اسلام، اظهار کرد: در زمانه ما بخاطر زرق و برق بیشتر دنیا و راحت‌طلبی انسان‌ها باید بیشتر به این موضوع توجه کنیم‌.


امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اهل بیت(ع) و شهدا معارف اسلام ناب را با گوشت و پوست خود باور کردند و جان خود را فدا کردند، افزود: اما ساختمان ایمانی و معرفتی برخی از مردم مانند کوفیان سست است.


وی با اشاره به اصل معاد و اینکه مرگ پایان زندگی نیست، تصریح کرد: معاد و قیامت از ضروریات تمام ادیان الهی است و بیش از هزار و ۲۰۰ آیه قرآن در این زمینه است.


حجت الاسلام مختاری با تأکید بر اینکه بدون باور به معاد نمی‌توانیم اسلام را درک و عمل کنیم، گفت: این باور به معاد است که انسان را مقاوم و شکست‌ناپذیر می‌کند و با این باور می‌توان دستورات خداوند را فهمید و عمل کرد.


امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه مهم‌ترین منبع ایمان به معاد، وحی الهی است که به وسیله پیامبران به بشر ابلاغ شده است، ادامه داد: اگر ما به قرآن و اهل بیت (ع) باور داشته باشیم، معاد برای ما قابل باورتر خواهد بود.


وی بیان کرد: فطرت و عقل انسانی هم از دیگر پایه‌های ایمان به معاد است زیرا کیست که نپرسد و یا نخواهد بداند که آینده انسان و جهان چه می شود؟ پایان عمر و تلاش ما به کجا می رسد؟ نتیجه و هدف از زندگی چیست؟ 


حجت الاسلام مختاری در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه مهمترین مسئله‌ای که در این ایام جهان را تحت تاثیر قرار داده حماسه فلسطین و عملیات طوفان الاقصی است که رژیم صهیونیستی را مات و مبهوت و دیوانه کرده است، گفت: صهیونیست‌ها شکست امنیتی و اطلاعاتی و دفاعی و میدانی سختی خوردند و گنبد آهنین آنان فرو ریخت و هیمنه پوشانی آنان شکست.


وی با تأکید بر اینکه اگر ما قوی باشیم اسرائیل مانند خانه عنکبوت فرو ریختی است، عنوان کرد: اینها با حملات دیوانه‌باور به غزه، خود را به نابودی‌شان نزدیکتر می‌کنند.


امام جمعه موقت بیرجند افزود: رژیم غاصب صهیونیستی در این سالها دو سوم مردم فلسطین را کشتند و آوره کردند قابل مذاکره و تحمل نیستند و باید از غرب آسیا حذف و به زباله‌دان تاریخ بیفتند.


حجت الاسلام مختاری با محکومیت جنایات اسرائیل و استفاده از بمب فسفری بر سر زنان و کودکان فلسطینی، تأکید کرد: از ملت‌ها جهان اسلام و دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم از کمک به فلسطینیان دریغ نکنند و آنان را حمایت کنند.


وی ادامه داد: سالهاست دشمنان مغرض با غول رسانه‌ای در گوش مردم ناآگاه زمزمه می‌کنند که ما را چه به غزه و فلسطین؛ اما اینها دروغ می‌گویند چون جنگ تحمیلی نشان داد که اینها ایران هم برایشان مهم نیست چون یا به خارج رفتند یا در خانه‌ها خود ماندند.


امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین ریشه انسانی و عقلانیت ملی و ریشه قرآنی دارد، گفت: هیچ انسانی باوجدانی نمی‌تواند این همه ظلم را به فلسطینیان مظلوم ببیند و ساکت باشد چون فطرت و وجدان انسانی زمان و نژاد و جغرافیا نمی‌شناسد، وقتی رژیم منحوس صهیونیستی برخلاف همه قوانین بین المللی یک ملت را آواره می‌کنند تا برای خود کشور ایجاد کنند.


حجت الاسلام مختاری افزود: غرب‌زدگان خودباخته‌ای که چشم بر جنایات صهیونیست می‌بندند و اشک تمساح می‌ریزند باید در انسانیت خود شک کنند فریاد ما و هر انسان آزاده و مومنی بلند است و می‌گوییم « مرگ بر اسرائیل». 


وی با اشاره به اینکه منافع ملی و غیرت ملی و دینی ما اقتضاء می‌کند دشمن را در لانه غصبی خود زمین‌گیر کند، گفت: امروز ابتکار عمل در دستان پرقدرت مقاومت و رزمندگان فلسطین است و نابودی اسرائیل آغاز شده است.


امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پیامبر اسلام فرمودند: هر کسی فریاد مسلمان مظلومی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نیست، افزود: برخی کشورهای اسلامی که به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند جواب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را چه می دهند؟

حجت الاسلام مختاری گفت: از همین پایگاه و سنگر نماز جمعه به رهبر معظم انقلاب می‌گوییم ما آماده‌ایم در هر زمان و مکان که شما فرمان دهید با دشمنان اسلام و قرآن مبارزه کنیم.

کد خبر 1728362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha