هیمنه ارتش اسرائیل در طوفان الاقصی شکسته شد/ فریاد کشورهای اسلامی در دنیا بلند شود

آیت الله نورمفیدی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، گفت: همه دنیا به خصوص کشورهای اسلامی وظیفه دارند به پا خیزند و فریادشان علیه این وضع پیش آمده در دنیا بلند شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۲۱ مهر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان گفت: در هفته گذشته و روزهای گذشته حادثه مهمی در منطقه اتفاق افتاده که جهان را متوجه خودش کرده که آن هم طوفان الاقصی است.

امام جمعه گرگان با اشاره به علت اتفاق این حادثه، افزود: متاسفانه دنیای غرب، آمریکا و اروپا دارند ماهیت قضایا را تغییر می دهند و ظالم را به جای مظلوم و مظلوم را به جای ظالم معرفی می کنند.

وی ادامه داد: آنها فلسطینی هایی که این حادثه بزرگ را آفریدند را به عنوان ظالم و  ترورریست معرفی می کنند و اسرائیل که ۸۰ سال این مردم را از هر طرف مورد تعرض، قتل و غارت قرار داده را به عنوان مظلوم معرفی می کنند. وای به حال این جامعه بشری که دزد را مظلوم معرفی و دزد زده را ظالم معرفی می کند.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: آن چیزی که باعث چنین تصمیمی از سوی جوانان انقلابی و جبهه مقاومت فلسطین شد، تعرض اسرائیلی ها در چند ماه گذشته به مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان و ناسزاگویی به ساحت مقدس پیامبر(ص) و توهین به قرآن کریم بود و خونشان به جوش آمد.

وی گفت: اسرائیلی ها به دنبال این هستند که این مسجد و آثار انبیا و اثر اسلامی و مکان مقدس را ویران کنند و معبد خیالی خودشان را بنا کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: در پی این حوادث و توهین و تعرض به مقدس ترین مکان برای همه انبیای اسلام و محل معراج پیامبر (ص)، خون جوانان فلسطینی به جوش آمد و این جوشش خون باعث ایجاد طوفان الاقصی شد شد.

وی ادامه داد: گروه های مقاومت این طوفان را بدون داشتن ارتشی به پا کرده و با برنامه ریزی دقیق از غزه به سمت بخش های رژیم غاصب و اسرائیل حمله کردند، به شکلی که ارتش اسرائیلی ها که خود را قدرتمند خاورمیانه می دانست شکست خورده و هیمنه ارتش اسرائیل و نظامی و اطلاعاتی اسرائیل را شکستند.

آیت الله نورمفیدی گفت: آنها هم در پی بیچارگی و شکست و بدبختی، مرتب دارند روی سر مردم غزه موشک و توپ می ریزند و نمی دانند چکار کنند.

وی افزود: بیشتر هدف فلسطینی ها با نیروهای نظامی اسرائیل بوده است ولی اسرائیلی ها به دلیل بیچارگی و شکست شب و روز بر روی مردم غزه بمب می ریزند و تا کنون حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر را شهید و ۶ هزار نفر را مجروح کرده اند.

امام جمعه با بیان اینکه در این حوادث و رخداد بزرگ چرا صدای کشورهای اروپا و آمریکا و غرب در نمی آید، گفت: آنها  برای یک حادثه کوچک در این مملکت چه اقداماتی که انجام ندادند.

وی افزود: این کشورها ماهیت قضیه را طوری دیگر در دنیا معرفی می کنند و فلسطینی ها را ظالم و ترورریست و اسرائیلی ها را به عنوان مظلوم معرفی می کنند.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: همه دنیا به خصوص کشورهای اسلامی وظیفه دارند به پا خیزند و فریادشان علیه این وضع پیش آمده در دنیا بلند شود. اینها چکسانی هستند که خودشان را حاکم دنیا می دانند.

وی با بیان اینکه امیدواریم خداوند متعال این ملت مظلوم را به یک پیروزی نهایی برساند، گفت: آمریکایی ها و صهیونیست ها باید خواب سیاست عادی سازی کشورهای عربی با اسرائیل را ببینند.

امام جمعه گرگان با اشاره به آثار این طوفان، افزود: در پی طوفان الاقصی سیاست عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل قطعا یا فراموش خواهد شد یا مدت ها عقب خواهد افتاد، جبهه مقاومت در منطقه قوت می گیرد و کشورهای دیگر هم حساب کارشان را بکنند و حواسشان جمع باشند تا در این دام نیفتند.

وی با اشاره به ۲۶ مهر روز تربیت بدنی و ورزش، گفت: در آیات و روایات اسلامی هم بر توجه به ورزش توسط مردم اشاره شده است.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: ورزش و تربیت بدنی برای همه مومنین و جوانان ما یک هدف باشد و انجام دهند تا اینکه بدن سالمی داشته باشند.

وی به مسئولان ورزش استان توصیه کرد: ورزش هایی که در استان جایگاه خوبی دارند را تقویت کنند و تا می توانند ورزش های متعلق به این استان را مورد کمک و پشتیبانی قرار دهند.

کد خبر 1728410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha