برای اولین بار.. محاکمه یک مرد به اتهام هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

برای نخستین بار، دادگاهی در سوئد، یک مرد را به اتهام هتک حرمت قرآن کریم محاکمه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاتحاد، دادگاهی در سوئد برای اولین بار، یک فرد را به اتهام هتک حرمت قرآن کریم در سال 2020 و تحریک نفرت نژادی از طریق سوزاندن قرآن کریم محاکمه کرد.

این محکومیت پس از آن صورت می گیرد که موج سوزاندن قرآن در اوایل سال جاری خشم بین المللی را برانگیخته است.

با این وجود هر چند دولت سوئد هتک حرمت‌ها را محکوم کرده، اما مکرراً از قوانین آزادی بیان حمایت کرده است.

دادگاه ناحیه لینشوپینگ در مرکز سوئد این جوان 27 ساله را متهم به «تحریک علیه یک گروه نژادی» کرد و گفت: این اقدام وی مسلمانان را هدف گرفته است.

در سپتامبر 2020، فرد متهم ویدیویی را در خارج از کلیسای لینشوپینگ ضبط کرد که در آن آتش زدن قرآن به همراه بنری در توهین به حضرت محمد(ص) را نشان می‌داد.وی پس از آن، این فیلم ویدیویی را در توییتر و یوتیوب منتشر کرد.

به دنبال این اقدام، یک گروه افراطی از این ویدیو برای آهنگ خود استفاده کرد و خواستار پاکسازی مذهبی مسلمانان شده بود.

دادگاه اعلام کرد: این موسیقی ارتباط نزدیکی نیز با حمله به شهر کرایست چرچ نیوزلند در سال 2019 دارد که طی آن یک استرالیایی،51 مسلمان را در دو مسجد در نماز جمعه کشته شدند.

این مرد در دادگاه رد کرد که مرتکب اشتباهی شده است و تأکید کرد که کاری که انجام داده انتقادی بوده، اما دادگاه این استدلال را رد کرد.

دادگاه در بیانیه ای اعلام کرد: به این نتیجه رسیده است که موسیقی انتخاب شده برای یک کلیپ ویدیویی با محتوایی از این نوع را نمی توان به هیچ وجه جز تهدیدی علیه مسلمانان با توجه به اعتقاد آنها تفسیر کرد.

دادگاه همچنین گفت: محتوای فیلم و شکل انتشار آن نشان می‌دهد که هدف اصلی متهم جز ابراز تهدید و تحقیر نمی توانسته باشد.

کد خبر 1728513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha