قرآن کریم محور وحدت مسلمانان است

خورشیدی گفت: قرآن کریم محور وحدت مسلمانان است و اهل شیعه و سنی این کتاب الهی را قبول و به آن ایمان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا جمال جعفری امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار در جشن وحدت روستای کانی‌کن شهر بیجار اظهار کرد: اطاعت از فرمایشات رسول‌الله، برپایی نماز و زکات و احترام به پدر و مادر لازم و ملزوم است که هر مسلمان دیندار آنها را انجام دهد.

ماموستا جمال جعفری، قرآن کریم را محور وحدت عنوان کرد و افزود: قرآن کریم اگر از یک طرف دعوت به وحدت و اتحاد بین مسلمانان کرده، از طرفی دیگر محور وحدت را نیز مشخص کرده است لذا اهل شیعه و اهل سنی قرآن را قبول و به آن ایمان دارند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار بیان کرد: در دوران پیامبر اکرم(ص)، یهود انبیا الهی را مانع رسیدن اهداف خود می‌دانستند و با راه انداختن جنگ و کشتن مسلمانان در صدد نابودی دین مبین اسلام می‌شدند و اکنون نیز دشمن با هر روشی به دنبال جنگ و کشتار میان مسلمانان است.

ماموستا جعفری، به معنای صلوات فرستادن خداوند بر پیامبر(ص) پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم به مؤمنان دستور می‌دهد که به پیامبر درود و سلام بفرستند: « إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا; خداوند و فرشتگان بر پیامبر درود می‌فرستند ای کسانی که ایمان آورده‌اید بر او درود بفرستید و سلام گویید و تسلیم فرمانش باشید » (احزاب , آیه 56).


ناتوانی انسان از شکر نعمت‌های الهی
امام جمعه شهرستان بیجار گفت: خداوند در سوره نحل می فرماید: و اگر بخواهید نعمت‌های خدا را شماره کنید(نعمت های ظاهری، معنوی، دنیای و اخروی) قادر بر احصای آن نیستید، چراکه سر تا پای وجود ما غرق نعمت‌های او است.

حجت الاسلام خورشیدی، بالاترین خدمات نظام را امنیت در کشور عنوان کرد و افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی در روستاهای شهرستان بیجار خدمات ارزنده ای انجام شده که به لطف خداوند امنیت در این استان حاکم است و مردم قدر شناس این نظام هستند.

امام جمعه شهرستان بیجار، به جنگ میان فلسطین و رژیم اسرائیل اشاره و اضافه کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری این جبهه مقاومت سیلی محکمی به یهود زده و من بعد سیلی محکم‌تری به گوش یهودیان خواهد زد.

حجت الاسلام خورشیدی به ضرورت وحدت پرداخت و خاطرنشان کرد: دشمنان از قرآن و مساجد ما می ترستند و در این راستا به دنبال پاره کردن قرآن کریم و توهین به آن هستند چرا که از اتحاد و وحدت مسلمانان گریز دارند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم بهترین الگو از نظر قرآن کریم است، عنوان کرد: قرآن کریم به مسلمانان سفارش کرده که از پیامبر اکرم(ص) الگو بگیرید و به دنبال وحدت باشیم.

کد خبر 1728596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha