پیامبراکرم(ص) شایسته‌ترین الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها است

حجت‌الاسلام پورذهبی، گفت: پیامبر اعظم(ص) به دلیل داشتن «خُلقٍ عَظیم» و «رَحمَةٌ لِلعَالَمین»، نمونه و الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان‌ها در تمام دوران‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، در جشن مولودی پیامبر اعظم حضرت محمد المصطفی(ص) و گرامیداشت هفته وحدت در روستای کانی‌کن از توابع بخش شهرستان بیجار اظهار کرد: پیامبراکرم(ص) در میان مسلمانان جهان بسیار عزیز و دوست داشتنی هستند و برگزاری جشن ماه مولود به این دلیل است که از رفتار و منش این بزرگوار الگو بگیریم.
وی سه ویژگی پیامبراکرم(ص) را مردم‌دار، دوست‌دار مردم و اخوت و برادری عنوان کرد و افزود: پیامبر اعظم(ص) به دلیل داشتن «خُلقٍ عَظیم» و «رَحمَةٌ لِلعَالَمین»، نمونه و الگوی مکارم اخلاقی برای تمام انسان ها در تمام دوران ها بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان، تصریح کرد: آن حضرت به عنوان بهترین و کامل‌ترین اسوه راستین بشریت، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بودند و در راستای متخلق بودن به اخلاق و کردار کریمانه بود که حضرت در طول 23 سال نبوت توانست، دل‌های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کند.
حجت‌الاسلام پورذهبی، به اخوت و برادری میان اهل شیعه و سنت پرداخت و خاطرنشان کرد: در طول مسئولیتم در استان کردستان بیش از ۳۰۰ سفر به روستاهای استان داشته‌ام که به فضل الهی اختلاف سلیقه در میان اهل شیعه و سنی بسیار کم دیده‌ام.


جشن گرفتن برای رسول الله(ص) سر تا پا خیر و برکت است
ماموستا سید عزیز روانگرد امام جماعت روستای کانی کن نیز در این مراسم گفت: برگزاری جشن ماه مولود که جشن بیعت بر پیامبراکرم(ص) بوده خاری بر چشم دشمنان اسلام است که نمی توانند این اخوت و برادری را ببینند.

وی افزود: جشن گرفتن برای رسول الله(ص) سر تا پا خیر و برکت است و به واسطه خدا این امر مهم در تمام روستاها و شهرهای استان کردستان انجام می‌شود.

کد خبر 1728598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha