کانون فرهنگی شاکله ای برای فعالیت‌های امام جماعت و فعالان فرهنگی/امام جماعت باید تحلیل اصولی و صحیح از مسائل داشته باشد

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) به تاثیر وجود کانون فرهنگی و هنری در مسجد اشاره کرد و گفت: کانون فرهنگی و هنری مساجد یک شاکله برای فعالیت‌های امام جماعت و فعالین فرهنگی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام «سید اکبر فروزنده»، امام جماعت مسجد امام رضا (ع) و مدیر کانون فرهنگی و هنری رویش مسکن مهر نجف آباد یاسوج در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان به بخشی از فعالیت های صورت گرفته در کانون زیر مجموعه خود اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که بچه‌های کانون ما انجام دادند این است که نشست‌های قرآنی را محدود به مسجد نکردند و برای ترویج و نشر فرهنگ قرآنی به سایر مخاطبین، با برنامه‌ریزی محافل قرآنی در منازل اهالی محل نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی برگزاری طرح «مسجد پایگاه قرآنی» در کانون فرهنگی و هنری رویش را یکی از برنامه های مهم دانست و افزود: نشست‌های قرآنی هر هفته یک جلسه در منزل یکی از اهالی مسکن مهر در قالب تفسیر قرآن، بیان نکات قرآنی، کلاس های معرفت افزایی و ... انجام می‌شود.
حجت الاسلام فرزنده این نشست ها را ویژه برادران و خواهران دانست که هر کدام به صورت مجزا با حضور اعضا برگزار می شوند و ادامه می دهد: بیت الزهرا (س) نیز در این منطقه راه‌اندازی شده و هر هفته روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۶ الی ۱۷ به صورت داوطلبانه در منزل یکی از اعضا مباحث قرآنی و معرفتی دنبال می‌شود .

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) مسکن مهر نجف آباد یاسوج در پاسخ به این سوال که آیا در زمینه کارهای قرآنی توانستید افرادی را تربیت کنید؟، بیان کرد: امسال چندین نفر از اعضای کانون برای فراگیری حفظ قرآن به شهرستان استهبان استان فارس معرفی و الحمدالله این افراد با حفظ دو جزء یا سه جزء از قرآن به یاسوج برگشتند و امیدواریم تابستان سال آینده این افراد برای ادامه فراگیری حفظ قرآن، مجدد به استان فارس اعزام ‌شوند.

وی به برنامه های دیگری که در کنار فعالیت‌های قرآنی در دستور کار کانون قرار گرفته اشاره و یادآور می شود: نماز جماعت در این مسجد برگزار می‌شود و در زمینه بعد تربیتی کلاس های متعددی برای سنین مختلف از جمله کودکان هفت الی ۱۱ سال، ۱۱ تا ۱۸ سال کلاس‌های سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی پیامبر (ص) در قالب داستان‌های کودکانه برای ‌بچه های مسجدی بیان می‌شود.

حجت الاسلام فروزنده می افزاید: در خود مسجد برنامه‌های روزانه شامل تلاوت قرآن که هر شب بعد از اقامه نماز جماعت یک صفحه از قرآن تلاوت و سپس ترجمه و تفسیر می‌شود و در برنامه هفتگی دعاها به صورت هر هفته نیز برگزار می‌شوند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری رویش مسکن مهر نجف آباد یاسوج برنامه ماهانه سرکشی از خانواده شهدا و بزرگان محل را نیز در دستور کار این کانون دانست و ادامه می دهد: برنامه‌های مناسبتی در مناسبت‌ها توسط کانون فرهنگی و هنری رویش مسجد امام رضا علیه السلام نیز برگزار می‌شوند.

وی ضمن تاکید بر اینکه در زمینه عمرانی مسکن مهر تلاش شد تا مسجد و کانون فرهنگی و هنری محور باشند، اظهار کرد: به این معنا که کانون فرهنگی و هنری مشکلات مردم را احصا و با برنامه‌ریزی، جهت حل مشکلات متعدد اقدامات لازم را در دستور کار داشته باشند.

حجت الاسلام فروزنده به مشکلات متعدد مسکن مهر نجف آباد یاسوج اشاره کرد و یادآور شد: حصار دور این مجتمع کامل نبوده و ضمن ایجاد مخاطره برای اهالی محل، دسترسی سارقان را آسان نموده است.

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) مسکن مهر نجف آباد یاسوج می افزاید: سارقین با استفاده از فضای باز دور مجتمع به اموال مردم دست درازی کرده، به گونه‌ای که با نفوذ به آپارتمان‌ها حتی کنتورهای آب را نیز سرقت می‌کنند.

وی خاطرنشان می کند: طبق رایزنی کانون فرهنگی و هنری با ادارات مربوطه، نامه نگاری و تشکیل گروه‌هایی مطالبه‌گری، مشکلات به مسئولان دستگاه‌های ذی ربط انعکاس داده می‌شود و برای حل بخشی از آنها قول‌های مساعد گرفته شد که با پیگیری گروه مطالبه‌گری بودجه آن اختصاص یافت و امیدواریم که به زودی عملیات اجرایی آغاز شود.

حجت الاسلام فروزنده در بخش دیگری از صحبت های خود به تاثیر وجود کانون فرهنگی و هنری در مسجد اشاره می کند و یادآور می شود: کانون فرهنگی و هنری مساجد یک شاکله برای فعالیت‌های امام جماعت و فعالین فرهنگی ایجاد می‌کند.

کد خبر 1728656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha