پرداخت زکات و ترویج فرهنگ آن در جامعه ضروری است

حجت الاسلام نوفرستی پرداخت زکات و ترویج فرهنگ آن را در جامعه را امری واجب و ضروری دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های مختلف از جمله رسانه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ‌ زکات بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی امروز ظهر (۲۳ مهر) در شورای زکات استان با اشاره به پیروزی‌های حماس و آرزوی نابودی قطعی اسرائیل اظهار کرد: یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین، ترویج فرهنگ زکات و سایر دستورات الهی در میان آحاد جامعه است تا جامعه به طور عملی نیز در عرصه دین‌داری حرکت کند.


قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های مختلف از جمله رسانه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ‌ زکات بهره برد، افزود: با اینکه مردم خراسان‌جنوبی در کمک به نیازمندان همیشه پیشتاز هستند و به آن‌ها افتخار می‌کنیم افزایش اطلاعات آن‌ها در جذب افراد بیشتر در این زمینه موثر خواهد بود.


وی ادامه داد: یکی از بهترین راه‌هایی که خداوند متعال با تدبیر الهی برای کمک به نیازمندان قرار داده استفاده از ترویج فرهنگ زکات توسط خیرین است.


ترویج زکات با زبان هنر

حسین‌رضا نخعی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه با تاکید بر این که یکی از راهکارهای مناسب برای ترویج زکات استفاده از زبان هنر است، گفت: نقش رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما در رابطه با هدایت مردم به سمت زکات باید مدنظر قرار گیرد.


وی در ادامه افزود: یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در این رابطه ارتباط بین‌بخشی بین شبکه‌های اجتماعی نظیر سمن‌ها و گروه‌های جهادی است.

نخعی بیان کرد: در دولت سیزدهم که دولت مردمی است باید از ظرفیت‌های مردمی بیش از گذشته بهره ببریم.
 

کد خبر 1728757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha