اعلام همبستگی و هم‌عهدی دختران یاس و زیتون در تبریز

رویداد هم‌عهدی دختران تبریز و غزه با نام عنوان « دختران یاس و زیتون » در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی شفیعی» امروز در جمع دختران عضو کانون‌های فرهنگی هنری تبریز که در رویداد هم‌عهدی دختران تبریز و غزه با نام عنوان « دختران یاس و زیتون » در سینما 29 بهمن تبریز گردهم آمده بودند؛ با محکوم کردن جنایات اسرائیل اظهار داشت: تاریخ بشریت هرگز جنایات بی شرمانه و ددمنشانه رژیم جعلی صهیونیست علیه مردم مظلوم و زنان وکودکان بی پناه غزه را فراموش نخواهد کرد و این ننگ بزرگ تا ابد بر پیشانی این ظالمان خواهد ماند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی(فهما) ادامه داد: طبق قوانین بین الملل؛ بیمارستانها، مدارس و مراکز زیر نظر سازمانهای بین المللی در دوران جنگ نباید مورد حمله و تعرض قرار گیرند؛ اما رژیم غاصب اسرائیل در اقدامی ظالمانه و به دور از انسانیت مردم مظلوم غزه را در بیمارستان قتل عام کرد و این نتیجه اقدام دولتهایی است که در سالهای اخیر به دنبال سازش با این رژیم کودک کش بوده اند.

شفیعی تصریح کرد: سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر باید بدون هیچ‌گونه اغماضی سران رژیم اشغالگر قدس را بخاطر جنایات اخیر به ویژه بمباران بیمارستان «معمدانی »غزه در دادگاه های بین المللی مورد محاکمه قرار دهند و این رژیم باید در مقابل دیدگان همه ملت ها و دولت ها تاوان جنایت‌های بی سابقه خود را در طول 7 دهه گذشته پس دهد.

بنابراین گزارش، در این همایش بیانیه دختران دهه هشتادی تبریز در اعلام همبستگی با دختران  وکودکان مظلوم غزه به سه زبان قرائت شد.

 گفتنی است، اجرای سرود توسط گروه هنری دختران کانون رهپویان یاس و اجرای نمایش توسط گروه هنری کانون فرهنگی هنری نبی اکرم(ص) از دیگر بخش های این رویداد بود.

کد خبر 1729451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha