مقدم نورانی امام حسن عسکری (ع) در گرگان افتخاری برای مردم منطقه/ شهادت زنان و کودکان از سوی اسرائیلی ها در هیچ منطقی قابل توجیه نیست

آیت الله نورمفیدی با اشاره به فاجعه اسرائیل و رژیم صهیونیستی در منطقه و گرفتاری امروز همه امت اسلامی و همه جهان بشریت، گفت: بیشتر شهدای این فاجعه زن یا کودک هستند و این مسئله در هیچ منطقی قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۲۸ مهر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به سوم ربیع الثانی، سالروز ورود امام حسن عسکری(ع) به گرگان، گفت: برخی از بزرگان، مورخین، محدثین و فقهای قرن پنجم و ششم این روز را روز ورود امام حسن عسکری(ع) به این شهر نقل کرده اند.

امام جمعه گرگان افزود: طبق نقل این بزرگان امام در روز جمعه سوم ماه ربیع الثانی به این شهر آمد و مردم به دیدار این امام آمدند و خواسته هایشان را بیان کردند.

وی با بیان اینکه مقدم نورانی امام حسن عسکری (ع) افتخاری برای این شهر و این استان است، تاکید کرد: شایسته است که مسئولان و نیروهایی که در این رابطه مسئولیتی دارند این مکان را که به نام امام حسن عسکری(ع) است را تجلیل و تکریم کنند تا ملجاء و ماوایی برای دلدادگان عصمت و طهارت(ع) و امام حسن عسکری(ع) باشد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به هشتم ربیع الثانی روز ولادت امام حسن عسکری(ع)، ادامه داد: در شرایط امروز جهان اسلام این روایت مورد نیاز است، امام می فرمایند: هر گرفتاری و مشکلای را که برای امت اسلامی پیش می آید در متن و درون آن گرفتاری نعمتی وجود دارد. این فرمایش امام حسن عسکری (ع) همان آیه ای است که با سختی ها آسانی هاست و حتما بعد از سختی ها آسانی ها خواهد بود.

وی اظهارداشت: درون سختی ها و مشکلاتی که برای انسان ها پیش می آید اگر بایستند و تحمل کنند و کادرسازی و برنامه ریزی کنند حتما آسانی پیش خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به فاجعه اسرائیل و رژیم صهیونیستی در منطقه و گرفتاری امروز همه امت اسلامی و همه جهان بشریت، گفت: بیشتر شهدای این فاجعه زن یا کودک هستند، این مسئله در هیچ منطقی قابل توجیه نیست و دارند تاب و تحمل را از مسلمانان می گیرند.

وی افزود: بنابراین بر اساس بیان امام حسن عسکری(ع)، امام علی(ع) و آیات نورانی قرآن کریم، این سختی ها نباید باعث یاس و ناامیدی ما شود، این گرفتاری ها برای ما نعمت می آورد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به ایستادگی فلسطینی ها، گفت: این طوفان الاقصی جبهه حماس و مقاومت انصافا هیمنه اسرائیل را هم از نظر نظامی و اطلاعاتی شکست و تا لحظه آخر اجرای عملیات از اقدام آن خبر نداشتند.

وی اظهارامیدواری کرد: این روحیه و مقاومت در رزمندگان فلسطینی و حماس و مقاومت ادامه یابد و در آینده نزدیک شاهد پیروزی باشیم.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه اسرائیل تهدید کرده بود که اگر ما وارد غزه شویم شکل خاورمیانه عوض می شود و چنگ و دندان نشان داد، گفت: اما جبهه مقاومت در جواب این تهید بیان کرد؛ اگر اسرائل وارد غزه شود شکل خاورمیانه عوض می شود و دیگر در آن روز اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در تعرضات اسرائیل به رزمندگان مقاومت، عده ای از نیروهای هلال احمر آن منطقه نیز به شهادت رسیدند و امروز برادران هلال احمری استان برای همدردی با آنها در این نمازجمعه شرکت کردند تا پیروزی نصیب مسلمانان شود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به دهم ربیع الثانی سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، گفت: امام رضا(ع) فرمودند قبری از ما در شهر شما هست و کسی را که فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کند اهل بهشت خواهد بود.

کد خبر 1729569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha