برنامه عملیاتی جامع برای ارتقای فرهنگ ترافیکی تدوین شود

قناعت با بیان اینکه برنامه عملیاتی جامع برای ارتقای فرهنگ ترافیکی تدوین شود، گفت: باید رعایت ضوابط فنی ترافیکی، خط قرمز همگان باشد و عقب‌نشینی در این خصوص مجاز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۲۹ مهر) در دومین جلسه ستاد راهبری تصادفات استان اظهار کرد: با وجود افزایش سطح خدمات دستگاه‌های متولی، همچنان شاهد رشد آمار تصادفات در استان هستیم که این موضوع، قابل تحلیل و بررسی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق سند ملی اقدام برای ایمنی جاده‌‍‌ها باید شرایط به گونه‌ای عاملانه و هوشمندانه و در قالب برش استانی بررسی شود تا بتوانیم موضوع کاهش ۱۰ درصدی تصادفات به صورت سالانه را تحقق بخشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید رعایت ضوابط فنی ترافیکی، خط قرمز همگان باشد و عقب‌نشینی در این خصوص مجاز نیست، افزود: باید مکاتبه فنی با مرکز برای افزایش سهم‌بری استان خراسان جنوبی از عوارض و جریمه‌های رانندگی صورت گیرد.

قناعت بر برگزاری منظم و مستمر جلسه‌های کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک استان تأکید کرد و ادامه داد: در موضوع تأمین ایمنی جاده‌ها آنچه مهم است و ملاحظه‌ای نباید داشته باشیم بحث ارتقای ایمنی است تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه احداث باند دوم، حذف و اصلاح نقاطه حادثه‌خیز و احداث استراحتگاه و مجتمع خدمات رفاهی بین راهی باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد، افزود: همچنین باید برنامه عملیاتی جامع برای ارتقای فرهنگ ترافیکی استان تدوین شود که در آن نقش دستگاه‌های مختلف مشخص باشد.

وی  با اشاره به نقش بازدارندگی پلیس در جاده‌ها بر ادامه و تشدید طرح برخورد با سرعت غیرمجاز در استان تأکید کرد و گفت: ذیل ستاد راهبری تصادفات باید کمیته فرهنگی برای پرداختن ویژه به ارتقای فرهنگ ترافیکی تشکیل شود.

قناعت تأکید کرد: برای ارتقای عبور و مرور شهری احداث تقاطع غیرهمسطح در مرکز استان در دستور کار قرار گیرد و در دهه فجر امسال عملیات اجرایی این پروژه در بیرجند آغاز شود.

کد خبر 1729690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha