فیلم/ ورود اولین کاروان کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه

همزمان با آغاز ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، «سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای در غزه از آنروا خواست تا ماموریت خود در ارسال کمک‌ها به مناطق مختلف نوار غزه انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، «علم الصباح» فعال فلسطینی امروز(شنبه ۲۹ مهر) اعلام کرد: اولین خوردوهای هلال احمر فلسطین و آنروا برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه وارد گذرگاه رفح در مصر شدند.

سلامه معروف، رئیس رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد: همزمان با آغاز ورود اولین کاروان محدود به نیازهای اولیه از گذرگاه رفح، آنها در انتظار هستند تا آنروا به عنوان طرف پذیرفته کالاها، ماموریت خود را در ارسال این کالاها به افراد مستحق در سراسر مناطق نوار غزه انجام دهد.

معروف هشدار داد: این کاروان هرگز نمی تواند فاجعه انسانی را که نوار غزه در آن به سرمی برد، تغییر دهد.

وی تاکید کرد:  باید یک گذرگاه امن شبانه روز برای تامین نیازهای بشردوستانه و خدماتی که به طور کامل ازبین رفته است، احداث شود و همچنین به زخمی ها اجازه خروج به منظور درمان مناسب باتوجه به عدم توانایی در ارایه درمان زخمی‌ها در غزه داده شود.

معروف ادامه داد: کاروان امدادی شامل ۲۰ کامیون دارو، تجهیزات پزشکی و مقداری مواد غذایی(کنسرو) است.

وی تاکید کرد: باید گذرگاه رفح به طور دائم باز باشد و نیازهای ضروری به همه بخش‌های خدماتی و بشردوستانه به سرعت باتوجه به نزدیک شدن به پایان سوخت و اتمام موجودی دارو و تجهیزات پزشکی و کمبود مواد غذایی و نبود برق وارد شود.

ورود کامیون‌ها از ساعت ۱۰:۰۰ امروز شنبه به غزه آغاز شده است و این روند تا شش ساعت ادامه دارد. ورود این کاروان با نظارت اسرائیلی- آمریکایی – مصری انجام می شود.

نوار غزه پس از گذشت ۱۵ روز از حملات رژیم صهیونیستی به بحران انسانی باتوجه به قطع جریان برق و کمبود تجهیزات پزشی رسیده است. به طوری که عمل جراحی زخمی‌ها بدون داروی بیهوشی انجام می شود.

کد خبر 1729711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha