مقاومت در موضع تهاجم قرار گرفته/ سناریوهای مختلف برای مقابله با حمله زمینی رژیم صهیونیستی پیش بینی شده است

سردار سنایی راد گفت: اگر قرار باشد زمینی ورود کنند قطعاً مقاومت طرح برای مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی در هجوم زمینی دارد و سناریوهای مختلف را پیش بینی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار رسول سنایی‌فرد، شنبه(۲۹ مهر) در اجتماع حامیان مقاومت در گلزار شهدا طوفان الاقصی را تحمیل شکست روانی، نظامی و اطلاعاتی به صهیونیست‌ها دانست.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا سپس با تشریح شرایط جغرافیایی غزه از تعبیر "غلاف غزه" استفاده و بیان کرد: این منطقه را بزرگترین زندان روباز دنیا گفتند و از جمعیت حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفری آن ۷۰ درصد آوارگان هستند.

وی درباره شرایط اقتصادی ساکنین غزه توضیح داد: نرخ بیکاری غزه ۸۰ درصد است و خانواده‌ها از محل پولی که یکی از افراد از کار کردن در بیرون از غزه به دست می‌آورد زندگی می‌کنند و حتی برای ماهیگیری محدودیت دارند و اجازه ورود به دریا به آنان داده نمی‌شود.

سردار سنایی راد با طرح این پرسش که با وجود چنین شرایطی در غزه چرا مقاومت دست به این اقدام زد که می‌دانست با واکنش ددمنشانه صهیونیست‌ها مواجه می‌شد؟ اظهار کرد: سخنگوی القسام گفت تحت فشار صهیونیست‌ها روزی چند بار می‌مردیم، تصمیم گرفتیم یکبار عزتمندانه بمیریم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته به دنبال پاک کردن صورت مسئله فلسطین از جهان بود و برای همین رونمایی از روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی و مسلمان هم باب شده بود در حالیکه رهبری هشدار می دادند روی اسب بازنده شرط‌بندی نکنید؛ افزود: این در حالی بود که مدعیانی مثل عربستان سعی در پیوستن به این روند داشتند.

سردار سنایی‌راد ادامه داد: در داخل هم فکر می کردند مبارزه بی تاثیر است و چاره ای جز توافق با ذلت وجود ندارد و کسانی که وارد این گود شدند تجربه تلخی داشتند.

وی با متذکر شدن این نکته که شهرک‌نشینان اسرائیلی همه شبه‌نظامی هستند و چیزی به عنوان شهروند غیر نظامی در صهیونیست‌ها وجود ندارد؛ افزود: آنها آگاهانه می دانند باید برای حفظ و امنیت آنجا بجنگند لذا مقاومت به این جمع‌بندی رسید که باید دست به اقدام شجاعانه بزند و چاره ای جز واکنش هوشمندانه و قهرمانانه نبود.

سردار سنایی‌راد گفت: مقاومت تجربه سالها مبارزه را جمع کرده و با کار حفاظتی و اطلاعاتی و طرح عملیاتی هوشمندانه و دقیق بزرگترین غافلگیری را به صهیونیست‌ها تحمیل کردند.

وی با برشمردن دلایل غافلگیری صهیونیست‌ها در طوفان الاقصی از جمله انتخاب روز شنبه که بعد از چهار روز تعطیلی بود؛ اختلافات داخلی صهیونیست‌ها، مشکلات اقتصادی، فرسایشی شدن جنگ برای آنان و... بیان کرد: مقاومت در چنین شرایطی عملیات کاملاً موفقیت‌آمیز و مرکب هوایی و زمینی و دریایی کرد و سایر گروه‌ها هم تحریک به ورود شدند و گروه‌های مختلف فلسطینی از صهیونیست‌ها اسیر گرفتند و صهیونیست‌ها آمار واقعی از اسرای خود ندارند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد: برای اولین بار کشته‌ها و اسرای اسرائیل قابل توجه و کشته های واقعی از آنچه اعلام شده بیشتر است کما اینکه مجروحینی که حال آنان را وخیم گزارش می‌کنند هم جزو کشته شده‌ها هستند و تعداد اسرای آنان در طول تاریخ جنگ های رژیم صهیونیستی با اعراب بی نظیر است زیرا بیش از ۵۰ نفر عناصر برجسته نظامی و اطلاعاتی اسیر شدند که مزیتی است برای مقاومت که هم برای دفاع از غزه به کار می آید و هم برای مذاکره بعد از آتش بس دست مقاومت را پُر می‌کند.

وی گفت: اینکه نتانیاهو می گوید اسرا برای ما اهمیت ندارد، بلوف است زیرا باید جواب خانواده‌های آنان را بدهد و همین الان نیروهای فراخوان شده برای جنگ وحشت زده هستند و ادعای نتانیاهو برای حفظ خودش است و اگر واقعیت به جایی برسد که جنگ تمام شود، محاکمه خواهد شد لذا برای فرار از محاکمه ریسکی را می‌پذیرد که بعدها بازتاب سنگینی برای خود او خواهد داشت.

سردار سنایی راد با بیان اینکه آینده این جنگ چیزی از جنس شروع آن است؛ افزود: کسانی که حمله کردند قطعاً پیامد آن را دیده‌اند و جنایت برای پوشاندن شکست و فائق آمدن بر ترس است نه از سر ابتکار لذا الان روند را آمریکایی ها مدیریت می کنند زیرا صهیونیست‌ها با رفتار هیستریک فقط هزینه‌ها را بر خود سنگین‌تر می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد زمینی ورود کنند قطعاً مقاومت طرح برای مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی در هجوم زمینی دارد و سناریوهای مختلف را پیش بینی کردند و اگر ورودشان به گونه‌ای باشد که بخواهند ضربه کاری بزنند قطعاً سایر گروه های مقاومت همانگونه که حین عملیات کنار حماس بودند کنار مقاومت در غزه قرار خواهند گرفت.

سردار سنایی‌راد با افزودن اینکه حزب‌الله مرحله بندی تمام پاسگاه های اطلاعاتی، مقرهای امنیتی و برج‌های دیده بانی اسرائیل  را مورد اصابت قرار داده است؛ گفت: این ارتش اسرائیل را دچار خفگی اطلاعاتی و کوری در رصد می کند و الان شکست خورده می‌خواهد خواهد تهاجم کند با نیرویی شتابزده و هول و وحشت زده که نسل جدید ارتش او مثل نسل قدیم نیست که با توهم برای دولت مقدس در سرزمین مقدس می جنگیدند زیرا نسل امروز چنین تقدسی قائل نیست و شوق مهاجرت به خارج بیش از مقاومت در درون است.

وی ادامه داد: از طرفی نیروهای استشهادی مقاومت که با فشار شدید صهیونیست ها فهمیدند چاره ای جز ایستادگی  ندارد در میدان جنگ همان حماسه ای را خلق خواهند کرد که در طوفان الاقصی خلق کردند  و
تلفات نیروهای استشهادی بر خلاف اعلام صهیونیست‌ها رقمی از آنچه آنان اعلام کردند پایین تر است و عده ای داوطلبانه برای عملیات استشهادی ماندند برای روز مبادا که سورپرایزی برای صهیونیست ها رقم بزنند.

سردار سنایی‌راد خاطرنشان کرد: امروز دست مقاومت به برکت مجاهدت های شهید سلیمانی پُر است و جانشین او خط او را با همان قوت ادامه می‌دهد و مقاومت در سطحی از توان راهبردی قرار گرفته که می تواند موازنه را تغییر دهد و در موضع تهاجم است اما اسرائیل در این تغییر موازنه در اوج وحشت است و آمادگی برای جنگ طولانی ندارند و پیامد سنگین این جنایت به گونه ای بود که حامیان غربی آنها هم مجبور شدند مسیر حمایت را با دیدن این جنایت تغییر بدهند.

کد خبر 1729770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha