ظلم به دیگران در همین دنیا پاسخ داده می‌شود

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ظلم به دیگران در همین دنیا پاسخ داده می‌شود، بر پرهیز از ظلم در محیط خانه، کار، اجتماع و...تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، صبح یکشنبه(۳۰ مهر) در سلسله نشست‌های اخلاق در مکتب سلیمانی ویژه مدیران با اشاره به ظلمی که این روزها بر مردم غزه زیر بمب‌های جهنمی دشمن شدت گرفته است؛ حضور در تجمعات دفاع از این مردم را  وظیفه دینی دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به همین مناسبت و در ادامه مبحث هفته گذشته در خصوص ظلم مطالبی بیان و عنوان کرد: یکی از انواع ظلم، ظلم به دیگران است و آنگونه که در آیات و روایات آمده، گناهی نابخشودنی است.

وی با تاکید بر اهمیت مراقبت انسان مبنی بر ظلم نکردن در محیط خانواده، کار، اجتماع و نسبت به کسانی که تحت مدیریت یک مسئول قرار دارند؛ گفت: متاسفاته ظلم به دیگران مبتلابه است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ظلم به دیگران بد ظلمی است؛ اظهار کرد: درباره ظلم و تجاوز به دیگران در آیات و روایات و در تجربه های تاریخی فراوان گفته شده است.

وی با بیان اینکه ظلم ها جز یک مورد در همین دنیا مجازات می شود؛ افزود: کسی که بستر ظلم را فراهم می کند ظالم تر است و مظلوم می‌تواند جبران کند اما نباید از حد تجاوز کرد و تجسم ظلم در قیامت، تاریکی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان علت عدم مجازات برخی ظالمین در این دنیا را گرفتار شدن آنان به سنت استدراج دانست.

وی یادآور شد: در نگاه دینی انسان حق ندارد حتی به حق خود تجاوز کند و ظلم به خود مصادیق متعددی دارد که یکی از آنها شرک است.
 

کد خبر 1729824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha