اختصاص 25 میلیارد تومان به تکمیل اردوگاه راهیان نور خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور به استان، مبلغ 25 میلیارد تومان برای تکمیل اردوگاه راهیان نور خراسان جنوبی در اهواز اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۳۰ مهر) در قرارگاه راهیان نور استان اظهار کرد: امام خمینی (ره) از جنگ به عنوان یک نعمت یاد می‌کردند که در دوران هشت سال دفاع مقدس با مقاومت اجازه ندادیم یک وجب از خاک میهمن اسلامی به دست دشمن بیفتد و اکنون نعمتش این است که به ملت ایران و جوانان اعتماد به‌نفس داده است که جنگ باعث نشد که از آرمان‌هایمان عقب‌نشینی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه صدام جنگ کلاسیک مدرن پیشرفته علیه انقلاب اسلامی را در حالی که فقط ۱۹ ماه از عمر این انقلاب سپری شده بود تحمیل کرد، گفت: بر اساس تحلیل استراتژیست‌های غربی جنگ هشت ساله یک و نیم برابر جنگ جهانی اول و ۲ برابر جنگ جهانی دوم بوده که بر ملت ایران تحمیل شد.

وی ادامه داد: با اعتماد به نفسی که دفاع مقدس در ملت ایران ایجاد کرد شاهد پیشرفت در حوزه های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و ... بودیم و امروز به برکت خون شهدا، شاهد انتقال نرم اعتماد به نفس دفاع مقدس به گروه‌های مقاومت هستیم.

قناعت افزود: گروه مقاومت اسلامی حماس، اعتماد به نفس خود را از ملت ایران و دفاع مقدس گرفت و با دست خالی و با کمترین امکانات و تجهیزات در مقابل رژیم اسرائیل به عنوان چهارمین ارتش قدرتمند جهان ایستاده است.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس مربوط به زمان و مکان خاص نیست، تصریح کرد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به خصوص در حوزه تهاجم فرهنگی دشمن می‌تواند کمک‌کار ما باشد و نسل جوان را می‌توانیم ترغیب به مطالعه و بازدید از مناطق عملیاتی کنیم، گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با دست خالی جلوی دشمن ایستادند و با اعتماد به نفسی که برای ما ایجاد شده توفیقات بسیاری توانسته در داخل کشور و در گروه‌های مقاومت رقم بزند.

قناعت با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور از کارهای بسیار ارزشمندی است که بعد از دفاع مقدس رقم خورده است و هر کسی توفیق داشت بیشتر توانست در این زمینه کار انجام دهد، ادامه داد: توجه به موضوع اعزام راهیان نور نباید با نگاه صرف اداری باشد بلکه باید نگاه انقلابی و بسیجی بر این حرکت فرهنگی حاکم باشد و انتظار است مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص اعزام به راهیان نور همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت یکی از راه‌هایی است که می‌تواند کشور به‌ویژه قشر جوانان را از تهاجمات فرهنگی دشمن واکسینه و مصون کند، افزود: رهبر معظم انقلاب از راهیان نور به عنوان کارخانه کادرسازی یاد می‌کنند که نسل جوان را با تفکر مقاومت و دفاع مقدس آشنا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به بازدید مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز از وضعیت زیرساختی اردوگاه خراسان جنوبی در اهواز و برگزاری جلسه‌ای با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برای بررسی و برآورد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل زیرساخت‌ها و بازسازی تجهیزات این اردوگاه، گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی مبلغ 25 میلیارد تومان برای تکمیل و احداث اردوگاه درنظر گرفته شده است.

قناعت با بیان اینکه طی دو تا سه ماه آینده جلسه قرارگاه راهیان نور خراسان جنوبی در محل اردوگاه برگزار خواهد شد تا از نزدیک گزارش روند کار برای مدیران ارائه شود، عنوان کرد: انتظار است یکی از برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و بسیج اقشار در طول سال بحث اعزام‌ها به اردوی راهیان نور باشد.

استاندار خراسان جنوبی بر جذب منابع ملی توسط دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش برای اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور تأکید کرد و گفت: استانداری هم در این زمینه کمک خواهد کرد تا امسال اعزام اردوی راهیان نور خوبی را برای استان رقم بزنیم.

وی در پایان به اهمیت نقش روایان مسلط در اثرگذاری اردوهای راهیان نور بر قشر نوجوان وجوان و آشنایی آنان با دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

کد خبر 1729843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha