قول مساعد بانک های عامل در تامین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی 

قناعت از تامین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک های عامل خبر داد و گفت: این مهم خبر خوشی برای متقاضیان است و بانک های مرکزی تهران برای تامین منابع قول مساعد دادند که امیدواریم محقق و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، شورای مسکن استان شامگاه (دوم آبان) با حضور مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی کشور، معاون فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن و مدیرکل طرح های شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، معاون عمرانی استانداری خراسان و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی برگزار و در خصوص مشکلات طرح نهضت ملی مسکن بحث و تبادل نظر شد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه تمام وزراء، استانداران و دستگاه های متولی طرح نهضت ملی مسکن پای کار هستند تا شعار مسکن دولت سیزدهم محقق شود، افزود: اتفاقات خوبی در سطح کشور و استان در حال رقم خوردن است و در هفت ماهه نخست امسال 23 جلسه شورای مسکن برای رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن برگزار شده است.


وی با بیان اینکه تحقق تامین مسکن برای اقشار مختلف در کشور و در استان به طور ویژه دنبال می شود، گفت: خراسان جنوبی در شناسایی زمین و الحاق زمین جزو استان های پیشرو در سطح کشور است.

وی افزود: 26 مهر در هیئت دولت گزارشی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن ارائه شد و برخی مشکلات از جمله بحث صدور پروانه ساختمانی و افزایش تسهیلات مسکن حل شد اما دو موضوع دیگر از جمله تامین منابع برای تسهیلات نهضت ملی مسکن از مواردی است که باید رفع شود و نباید بانک مسکن به تنهایی پای کار باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد شده تا برای تامین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن خط اعتباری ویژه با عاملیت بانک ها دیده شود تا این طرح با سرعت بیشتری اجرا شود.


قناعت با اشاره به تامین زیرساخت های سایت های طرح نهضت ملی مسکن، گفت: مقرر شده یک سوم هزینه زیرساخت را صندوق توسعه مسکن وزارت راه و شهرسازی، یک سوم را وزارت نیرو و یک سوم را سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تقبل کنند، این مهم باید پیگیری شود تا یک سوم ها به مساوات اجرا شود.

وی گفت: 42 سایت طرح نهضت ملی مسکن استان بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌ها نیاز دارد، چون ویلاسازی در استان دنبال می شود و مردم خودشان پای کار ساخت و ساز هستند این طرح سرعت خواهد گرفت لذا در اردیبهشت و یا خرداد آینده شاهد منازل ساخته شده خواهم بود که آب و برق نخواهند داشت لذا تامین منابع برای زیرساخت مسکن از موضوعات مهمی است که باید از هم اکنون چاره اندیشی شود.

استاندار خراسان جنوبی از تامین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک های عامل خبر داد و گفت: این مهم خبر خوشی برای متقاضیان است و بانک های مرکزی تهران برای تامین منابع قول مساعد دادند که امیدواریم محقق و اجرا شود.

وی با بیان اینکه زمین های طرح نهضت ملی مسکن در شهر بیرجند و زعفرانیه از اراضی خوب ما هستند که به جامعه حمایتی استان داده شده است، ادامه داد: جا داد از انبوه سازان سایت زعفرانیه قدر دانی کنیم از سایت های نمونه کشوری است  که 900 واحد تا دهه فجر برای افتتاح آماده می شود.

کد خبر 1730288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha