فرمانداران بر تبلیغ، ترویج و توسعه اقامه نماز نظارت داشته باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اجرای امورات حوزه نماز، وظیفه فرمانداری هاست و نماینده عالی دولت در شهرستان ها باید نمازخانه‌ها و مساجد را راه اندازی و احیا کند، گفت: فرمانداران بر تبلیغ، ترویج و توسعه اقامه نماز نظارت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست فصلی ستاد اقامه نماز استان مازندران که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان تنکابن برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای مظلوم غزه و اعلام انزجار از جنایات اسرائیل در اولین قبله مسلمانان(مسجد الاقصی)، اظهار کرد: همه ی نمازگزاران و غیر نمازگزاران از بسته بودن مساجد در شهرها به ویژه محورهای مواصلاتی گلایه مند هستند.

فرمانداران بر تبلیغ، ترویج و توسعه اقامه نماز نظارت داشته باشند

وی با بیان اینکه بسته بودن مساجد و عدم رعایت بهداشت در این پایگاه های دینی زیبنده جامعه اسلامی نیست، افزود: اگر به نماز رسیدگی نشود مشکلات جامعه هم رفع نمی شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اگر نظام به صورت جدی پای کار نماز بیاید تمامی مشکلات مرتفع می شود، گفت: کار رسیدگی به امورات نماز وظیفه همگانی است نباید در بحث ترویج فرهنگ نورانی اقامه نماز کار را به دیگری پاس دهیم.

وی با بیان اینکه اجرای امورات حوزه نماز، وظیفه فرمانداری هاست و نماینده عالی دولت در شهرستان ها باید نمازخانه‌ها و مساجد را راه اندازی و احیا کند، افزود: فرمانداری باید واحدی به‌عنوان واحد نماز داشته باشد، باید مشکلات خادمین مساجد نظیر مشکل بیمه این قشر اثرگذار چک شود؛ ستاد اقامه نماز هم باید بر کار دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشد.

فرمانداران بر تبلیغ، ترویج و توسعه اقامه نماز نظارت داشته باشند

نماینده ولی فقیه  درمازندران با بیان اینکه مدیریت نمازخانه و مسجد کار سختی نیست، خاطرنشان شد: مدیریت اماکن اقامتی و شهرک ها انجام می‌شود اما چرا برای رسیدگی به اوضاع مساجد و نمازخانه ها رسیدگی نمی شود؟ معتقدم شخص استاندار و فرمانداران در شورای اداری باید بیایند و ضمن تعبیه یک اتاق و یک کارمند به‌عنوان واحد نماز در استانداری و فرمانداری اقدام به  استقرار خادم بیمه‌دار و حقوق دار در نمازخانه‌ها در حوزه شهرستانی خود نمایند و نظارت و سرکشی مستمر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه از محل دریافت زکات می توانیم برای اداره امورات نماز هزینه کنیم، بیان کرد: از دولت انقلابی و اعتقادی انتظار داریم که در این دولت نماز پررنگ‌تر و نمازخانه‌ها فعال‌تر شوند.

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: تمامی ادارات، دستگاه ها و فرمانداری ها برای خدمت به نماز پیشتاز باشند.

کد خبر 1730342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha