تاسیس مراکز همسان گزینی، نخستین قدم برای احیای سنت واسطه گری ازدواج است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: تاسیس مراکز همسان گزینی، نخستین قدم برای رسمیت یافتن و احیای سنت واسطه گری ازدواج است.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در حاشیه افتتاح مرکز همسان گزینی «طلوع وصال» آران و بیدگل گفت: مرکز همسان گزینی «طلوع وصال» به عنوان نخستین مرکز همسان گزینی با همکاری وزارت ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی مجوزهای لازم را دریافت کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: این مرکز در حیطه معرفی دختر و پسر به یکدیگر، آموزش پیش از ازدواج و حین ازدواج و مشاوره ازدواج فعالیت خواهد کرد.

مجیدی تبار با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۳۷ قانون جوانی جمعیت، صدور مجوز مراکز فعال در امر انتخاب همسر از سوی وزارت ورزش و جوانان و با تایید سازمان تبلیغات اسلامی صورت می گیرد، افزود: متقاضیان تاسیس مراکز همسان گزینی که در این حوزه در حال فعالیت هستند باید به سامانه ملی بررسی صلاحیت مراکز همسان گزینی سازمان تبلیغات اسلامی به آدرس smhido.ir مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت کنند. 

وی افزود: در مرحله بعد از سوی سازمان تبلیغات اسلامی تحقیق و استعلام مدارک انجام می‌شود و نهایتا متقاضی دعوت به مصاحبه می‌شود و بعد از قبولی در مصاحبه،  کد تایید دریافت می‌کند که با وارد کردن کد تایید در سامانه وزارت ورزش و جوانان، به صورت آنلاین مجوز مرکز همسان گزینی صادر می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: تاسیس مراکز همسان گزینی، نخستین قدم برای رسمیت یافتن و احیای سنت واسطه گری ازدواج است.

حجت الاسلام مجیدی تبار ادامه داد: مراکز همسان گزینی بابت معرفی دختر و پسر به یکدیگر نباید مبلغ و هزینه‌ای دریافت کنند و معرفی صرف رایگان است، اما بابت خدمات دیگر مثل آموزش و مشاوره می‌توانند هزینه هایی را بر اساس شاخص سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کنند.

مرکز همسان گزینی «طلوع وصال» آران و بیدگل با مدیریت میثم حاجی محمدی متخصص روانشناس در فضایی با زیربنای ۱۳۰ متر مربع در ابتدای خیابان شهدا جنب ستاد نماز جمعه راه اندازی شده است.

این مرکز با ۶ مشاور خانواده دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی کشور، ۱۰ کنشگر و رابط ازدواج، یک روانشناس ، یک مشاور مذهبی و یک مشاور حقوقی آماده خدمت رسانی به جوانان است.

صدور مجوز مراکز فعال در امر انتخاب همسر با عنوان مراکز «همسان گزینی» از سوی وزارت ورزش و جوانان و با تایید سازمان تبلیغات اسلامی صورت می گیرد.

روح اله باقری

کد خبر 1730580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha