شتاب‌گیری پروژه‌های ورزشی خراسان جنوبی با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور

قناعت از افتتاح ۳۰ پروژه ورزشی در خراسان‌ جنوبی خبر داد و گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۱۶۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های جدید و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت صبح امروز (۵ آبان) در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای هیات‌های ورزشی خراسان جنوبی (جشنواره عزت و پیشرفت) که در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه توانمندی‌های هیأت های ورزشی استان و جشنواره عزت و پیشرفت بعد از ۱۲ سال در خراسان جنوبی با هدف ارائه توانمندی‌های ورزشی و رشته‌های موجود برگزار شده که ضمن مشاوره‌های ورزشی استعدادیابی، افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران استان را به نمایش می‌گذارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به نگاه مثبت دولت سیزدهم به موضوع‌های ورزشی افزود: در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۶۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های جدید و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: اعتبارات عمرانی استانی حوزه ورزش امسال نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افزایش دارد تا با ایجاد فضاهای جدید، دسترسی همگانی به اماکن ورزشی گسترش یابد.

تکمیل ۴۱ پروژه ورزشی استان در دولت سیزدهم

قناعت با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته ۴۱ پروژه ورزشی با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان در این استان افتتاح شد، عنوان کرد: در دهه فجر امسال هم شاهد بهره‌برداری از ۳۰ پروژه دیگر خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبق قانون دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند یک درصد بودجه تملک خود را در راستای تکمیل فضاهای ورزشی هزینه کنند، تصریح کرد: از محل این اعتبار هم ۴۰ درصد برای موضوعات ورزشی دستگاه‌های اجرایی، ۳۰ درصد برای مدارس و ۳۰ درصد برای حوزه ورزش و جوانان است.

وی ادامه داد: با مصوبه شورای ورزش و جوانان استان دستگاه‌های اجرایی را مکلف می‌کنیم که این یک درصد بودجه سنواتی را به اداره کل ورزش و جوانان استان در طی مدت سه سال آینده اختصاص دهند لذا امیدواریم بعد از تصویب این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان شاهد تحول در تکمیل فضاهای ورزشی باشیم.

روستاها از مکان ورزشی برخوردار می‌شوند

قناعت با بیان اینکه روستاهای بالای ۵۰۰ نفر در استان باید حداقل از یک مکان ورزشی برخوردار باشن،  ادامه داد: ۱۲۰ روستای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت در سطح استان داریم که ۵۰ روستا حداقل یک مکان ورزشی دارند و ۷۰ روستا فاقد مکان ورزشی هستند لذا در افق ۱۴۰۴ این روستاها نیز از زیرساخت ورزشی برخوردار خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: بعضی از شهرستان‌ها فاقد اماکن ورزشی بوده یا پروژه نیمه‌تمام دارند که موجب نارضایتی مردم شده لذا تامین اعتبار و تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار استان از جمله سالن ورزشی شمال شهر بیرجند در دستور کار است.

به گفته وی، استخر خوسف و سالن ورزشی ۲ هزار متر مربعی فردوس نیز از جمله پروژه‌های اولویت‌دار استان است که تکمیل خواهد شد.

قناعت در پایان گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش به هر هیأت ورزشی استان و شهرستان‌ها اعتباری ۲۰ میلیون تومانی اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 1730593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha