۱۸۶ فضای آموزشی خراسان جنوبی فاقد نمازخانه است

قناعت با اشاره به اینکه ۱۸۶ فضای آموزشی خراسان جنوبی فاقد نمازخانه است که حداقل ۳۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد، گفت: نمازخانه‌های نیمه‌تمام در لیست قرارگاه محرومیت‌زدایی قرار می‌گیرد تا در بازه زمانی سه یا چهارساله شاهد احداث و تکمیل نمازخانه‌ها در مدارس باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت صبح امروز (۶ آبان) در شورای اقامه نماز استان اظهار کرد: شب گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواستار برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه است را با ۱۲۰ رأی موافق به تصویب رساند و این خودش یک پیروزی است که برای اولین‌بار در سازمان ملل قطعنامه‌ای بر علیه اسرائیل تصویب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کشورهای از جمله انگلیس، آلمان، کانادا و استرالیا رأی ممتنع به این قطعنامه دادند، افزود: ایران که مبدع این امر بود رأی مثبت داد و این موفقیتی در عرصه‌های بین المللی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۸۶ فضای آموزشی استان فاقد نمازخانه است که حداقل ۳۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد، گفت: ایجاد و تکمیل نمازخانه‌های نیمه‌تمام در لیست قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) قرار می‌گیرد تا در بازه زمانی سه یا چهار ساله شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

قناعت با بیان اینکه وظیفه ستاد اقامه نماز، سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری درخصوص تکلیف ادارات و دستگاه‌ها در بحث نماز است افزود: یکی از موضوعات مهم داشتن امامان جماعت فرهیخته و کاربلد و حضور معلمین، اساتید و مدیران برای اقامه نماز جماعت در مدارس و دانشگاه‌ها بسیار تاثیرگذار است‌.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اثرگذاری معلمان در جذب و دعوت دانش‌آموزان برای شرکت در اقامه نماز اول وقت، عنوان کرد: امام جمعه کاربلد و حضور معلمان و مدیران در نماز جماعت، شاه بیت تأثیرگذاری در حضور پررنگ بچه‌ها در نماز است.

قناعت در ادامه گفت: دوره آموزشی شیوه‌های دعوت به نماز برای معلمان و مدیران مدارس با حمایت مالی استانداری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه گردهمایی امامان جماعت مدارس استان برگزار می‌شود، افزود: در این گردهمایی ضمن قدردانی از زحماتشان، حق القدم آنان را افزایش خواهیم داد و برای برگزاری نماز جماعت در مدارس مساعدت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: جلسه آینده شورای اداری استان خراسان جنوبی با دستور کار هفتمین اجلاس استانی نماز برگزار خواهد شد.

کد خبر 1730724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha