50 مسجد نمونه در فاز ششم پروژه دینی-ملی در بنگلادش افتتاح می‌شود

نخست وزیر بنگلادش قرار است 50 مسجد نمونه و مرکز فرهنگی اسلامی را در مرحله ششم این پروژه افتتاح کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « bssnews»، «شیخ حسینه»، نخست وزیر بنگلادش قرار است در روز 30 اکتبر، فردا (دوشنبه 8 آبان) 50 مسجد نمونه و مرکز فرهنگی اسلامی را در مرحله ششم این پروژه افتتاح کند.

یک مقام مسئول در وزارت امور دینی بنگلادش در این باره گفت: نخست‌وزیر ۵۰ مسجد نمونه و مرکز فرهنگی اسلامی را در مرحله ششم افتتاح می‌کند و  در همان روز در مراسم شورای ملی ائمه جماعات و مراسم اهدای جوایز می‌پیوندد.

شیخ حسینه با هدف رساندن پیام واقعی اسلام، ایده ساخت 564 مسجد نمونه در سراسر کشور را مطرح کرده است.

مساجد نمونه و فرهنگسراهای اسلامی دارای مکان‌های مجزا برای وضو و نماز به همراه سیستم تهویه مطبوع می باشند.

همچنین مقدمات ثبت نام و آموزش برای زائران حج، مرکز تربیت ائمه جماعات، مرکز تحقیقات و کتابخانه اسلامی، مرکز آموزش کودکان اوتیسمی، سیستم تشریفات قبل از دفن، مقدمات آموزش و پرورش و قرآن آموزی و سالن کنفرانس اسلامی برای این مساجد در نظر گرفته شده است.

این مساجد همچنین شامل فعالیت ها برای دعوت غیرمسلمانان به اسلام، مرکز فروش کتب اسلامی و تأسیسات شبانه روزی برای مهمانان داخلی و خارجی خواهند بود.

در سال 2017، دولت بنگلادش پروژه ای برای ساخت مراکز فرهنگی اسلامی و مساجد نمونه در همه مناطق کشور از جمله شهرها و روستاها ارائه داد.

نخست وزیر تاکنون در مجموع 250 مسجد نمونه و مرکز فرهنگی اسلامی را در فازهای اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم در سراسر کشور افتتاح کرده است.

با افتتاح 50 مسجد نمونه جدید و مرکز فرهنگی اسلامی که فردا افتتاح می شود، تعداد مساجد نمونه افتتاح شده به 300 مسجد خواهد رسید.

کد خبر 1730894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha