راه آهن شمال ۹شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد

معصومی بابیان اینکه راه و شهرسازی مازندران ۱۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که مشهید از این تعداد به راه آهن شمال یک اختصاص دارد، گفت: معرفی نقش راه آهن در دفاع مقدس با جدیت مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   رحمان معصومی، مدیرکل راه آهن شمال در نشست با سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران با بیان اینکه طول راه آهن شمال یک از ایستگاه گرمسار تا ورودی گلوگاه ۳۱۰کیلومتر می باشد،   اظهار کرد: هزار و ۵۰۰پل و آب رو و ۹۵تونل در مسیر راه آهن شمال یک وجود دارد.
وی با بیان اینکه تونل گدوک بزرگترین تونل است که
۲هزار و ۸۰متر طول دارد، افزود: سه خط طلا و ورسک از بناهای تاریخی به ثبت رسیده در یونسکو می باشد.
معصومی یاداورشد: اولین اثر صنعتی به ثبت رسیده کشور راه آهن به طول هزار و ۴۰۰کیلومتر از بند ترکمن تا بندر امام خمینی رحمت الله علیه محسوب می شود.
وی با اشاره به نقش راه آهن در دفاع مقدس،   گفت: دستاوردهای راه آهن و نقش این مجموعه در دفاع مقدس به مناسبت های مختلف به صورت نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده است.

معصومی با بیان اینکه سالن های مسافربری به بخش خصوصی اختصاص دارد که می توان با هماهنگی مسئولین امر به صورت امانی، در اختیار پارک موزه دفاع مقدس مازندران قرار داده شود، ادامه داد: سالن های مسافربری مستعمل به یاد روزهای جنگ تحمیلی برای نمایش آثار و دستاوردهای دفاع مقدس مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه راه و شهرسازی مازندران ۱۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که مشهید از این تعداد به راه آهن شمال یک اختصاص دارد، گفت: چهار نفر از کارکنان این مجموعه نیز از آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس می باشند.

کد خبر 1730988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha