فعالیت 15 کانون طلاب هلال احمر در خراسان شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۴۰ کانون دانشجویی و ۱۵ کانون طلاب هلال احمر در سطح خراسان شمالی فعال است.

ابوالفضل محبان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: کانون های دانشجویی، طلاب و جوانان در دانشگاه ها و حوزه های علمیه با هدف مشارکت جوانان در تصمیم گیری ها و افزایش مهارت های فردی امدادی و بشردوستانه فعال است.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان، دانشجویان و طلبه های سطح استان با فراگیری آموزش های امداد و کمک های اولیه و آموزش های تخصصی و مهارت افزایی در زمینه امداد و نجات می توانند به عنوان امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر در هنگام حوادث خدمات امدادی به مردم ارائه دهند.

محبان افزود: توسعه مشارکت جوانان در تصمیم‌ گیری‌ها و آموزش آنان به منظور آماده‌ سازی آنها در انجام خدمات امدادی و عام‌المنفعه از مهمترین اهداف کانون‌های جمعیت هلال احمر است که سازمان جوانان هلال احمر در حوزه دانشگاه‌ها، مدارس و مهد کودک‌ها زمینه اجرای برنامه‌های بشردوستانه را فراهم کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: سال گذشته سند اقدام مشترک بین مدیر حوزه علمیه و مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با هدف فعال سازی کانون های طلاب هلال احمر در حوزه های علمیه به امضاء رسید. 

محبان اضافه کرد: طلبه های محصل در حوزه های علمیه با فراگیری دوره های آموزشی کمک های اولیه و تخصصی امداد و نجات می توانند در پایگاه های امداد و نجات و حوادث و سوانح مختلف به مردم امدادرسانی کنند.

کد خبر 1731036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha