لزوم بررسی عملکرد مساجد/تصمیم‌گیران بعضاً به رسالت مسجد توجه نمی‌کنند

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اشکالات متعددی در حوزه عملکرد مساجد وجود دارد؛ گفت: تصمیم‌گیران بعضاً به رسالت مسجد توجه نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه(۸ آبان) در گردهمایی فعالان مساجد استان، موضوع مسجد را از حیث ساختار و عملکرد مورد اشاره قرار داد و گفت: در بخش ساختار، مسجد در پیکره اسلام برای اهدافی بسیار بلند و رفیع شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود:
گرچه تلاش شده ساختارهای موازی با مسجد بوجود بیاید اما هیچیک از آنها در تاریخ اسلام نتوانسته در برابر مسجد بایستد.

وی با بیان اینکه مسجد محور عبادت جمعی مسلمانان، سیاست و فهم عمیق مسائل روز، محور بسیج مردم در حل مشکلات و دهها محور دیگری است که برای همه کارکردهای آن باید به زمان پیامبر برگردیم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه رویکرد مساجد در سال های اخیر پیشرو بوده اما غالب اشکالات ما در عملکرد مسجد است؛ مراکز و تعدد تصمیم گیری در مساجد را یکی از این اشکالات دانست و ادامه داد: تصمیم‌گیران بعضاً به رسالت مسجد توجه نمی‌کنند.

وی با طرح این پرسش که از مساجد موجود چقدر استفاده می شود و آیا عرصه خدمت در حوزه های مختلف هستند؟ تاکید کرد: در این مسئله به شدت دچار مشکل هستیم.

امام جمعه کرمان گفت: از دلسوزان کشور و استان در امر مسجد درخواست دارم متواضعانه و دلسوزانه در کنار هم قرار بگیرند و عملکرد مسجد و ضعف و قوت‌ها را بررسی و ساماندهی کنند زیرا از وضعیت موجود در عملکرد نمی‌توان بهره برد و باید عملکرد مسجد را همانگونه که در صدر اسلام، دوران انقلاب و دفاع مقدس بوده پیگیری کرد.

کد خبر 1731076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha