برق‌رسانی به ۱۷۰ گلزار شهدای خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت

عباس‌زاده با اشاره به حضور مردم در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در گلزار مطهر شهدا، گفت: برق‌رسانی به ۱۷۰ گلزار شهدای استان بر اساس اولویت، طی سه مرحله انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز سه شنبه (۹ آبان) در کارگروه ساماندهی گلزار مطهر شهدای استان اظهار کرد: برای زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا همگان وظیفه داریم و ساماندهی گلزار شهدا به نوعی ادب و ادای احترام به مقام شامخ شهدا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه افزود: ۱۷۰ گلزار شهدای استان که نیازمند برق‌رسانی هستند باید تعیین تکلیف و در توزیع اعتبارات شهرستانی دیده شود.

وی با اشاره به حضور مردم در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در گلزار شهدا، ادامه داد: باید برق‌رسانی به گلزار شهدای استان بر اساس اولویت، طی سه مرحله به اتمام برسد.

 عباس‌زاده با بیان اینکه ۱۰ قطعه گلزار بالای پنج شهید تا سه‌ماه آینده برق‌رسانی می‌شود، عنوان کرد: ساماندهی گلزار شهدای در جوار امامزادگان نیز باید توسط اوقاف و امور خیریه استان انجام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر ترویج فرهنگ و ایثار شهادت در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: متاسفانه ما دورانی را به یاد داریم که برخی می‌خواستند ارزش‌های نظام را از بین ببرند، نام شهدا را از خیابان‌ها، مراکز علمی، فرهنگی، اجتماعی و از همه مهمتر از کتاب‌های درسی حذف کنند.

وی بیان کرد: لیست گلزار شهدای روستاهایی که در خارج از محدوده طرح هادی است در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد تا به محدوده روستا الحاق شود.

عباس‌زاده در ادامه گفت: گلزار شهداهایی که ساماندهی آن به اتمام رسیده است برای نگه‌داری به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واگذار می‌شود.

معاون استاندار در خصوص درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران برای کفسازی قطعه یک گلزار شهدای شهر بیرجند، افزود: در حال حاضر باید از برجسته‌سازی قبور مردم عادی در این گلزار مطهر شهدا پرهیز شود.

نوفرستی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی ۴۷۰ گلزار شهدا داریم که تاکنون ۴۴۱ گلزار ساماندهی نشده است، افزود: همچنین ۱۹ گلزار شهید در دست اقدام است و هنوز ۱۰ گلزار شهید استان ساماندهی نشده است.


وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد گلزارهای شهدای استان نیاز به برق‌رسانی دارند، گفت: در حال حاضر برق‌رسانی به ۱۷۰ گلزار شهدای فاقد برق استان نیازمند ۲۶ میلیارد تومان اعتبار است.

کد خبر 1731315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha