سفارت آمریکا از نخستین روزهای آغاز انقلاب مرکز توطئه علیه کشور و علیه انقلاب بود

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: سفارت آمریکا از نخستین روزهای آغاز انقلاب مرکز توطئه علیه کشور و علیه انقلاب بوده و ربطی به تسخیر لانه‌ جاسوسی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز (12 آبان ماه) در خطبه های نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را به عوامل و دلایل بی‌حجابی اختصاص داد و اظهار کرد: باید بدانیم مسئله حجاب هم در قرآن و هم در احادیث ائمه اطهار علیهم السلام به عنوان یک واجب شرعی مطرح شده و کسانی که نسبت به این واجب کوتاهی و سهل انگاری کنند، باید نهی از منکر شوند.

امام جمعه شهرستان مارگون به برخی از دلایل بی‌حجابی اشاره کرد و گفت: نخستین دلیل بی‌حجابی عدم برخورد نظام و دولت است.

وی ادامه داد: من اگر بخواهم خیلی خوشبین باشم، مسئله حجاب تقریباً موضوع دست دهم در کشور ما بوده و شما ببینید به مسئله هسته‌ای، سیاست، انتخابات و مسائل دیگر چند برابر موضوع حجاب پرداخته می‌شود!!.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه همه مسئولان نظام و دولت در قبال حجاب مسئول هستند، افزود: دومین دلیل بی‌حجابی بی‌تفاوتی افراد است.

خطیب نماز جمعه شهر مارگون بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر که هدف قیام امام حسین علیه السلام بود، برای ما قبح شده و مسئله امر به معروف و نهی از منکر برای بعضی‌ها اصلاً مهم نیست، بعضی‌ها می‌گویند افرادی که نهی از منکر می‌کنند موضع می‌گیرند، در حالی که باید همه ما در جهت تحقق این دو فریضه الهی همت لازم را داشته باشیم.

وی سومین دلیل بی‌حجابی را عادی شدن گناه دانست و خاطرنشان کرد: اگر گناه کردن عادی شد، قبح آن می‌شکند، اگر قبح شکست، دیگر کسی در جامعه تذکر نمی‌دهد.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: مرحوم آیت الله دستغیب (ره) می‌فرمود:«ای خواهری که با چادر در خیابان حرکت می کنی، دستت درد نکند، اما این دختری که دنبال تو می‌آید و چادر ندارد و آن نامحرم نگاه می‌کند، نگاه به تو که که چادر داری نمی‌کند، بلکه نگاه به دختری که چادر ندارد می‌کند، لذا باید توجه کنی همان طوری که خودت با حجاب به خیابان می‌آیی، دخترت را هم با حجاب در کنار خودت قرار دهی».

امام جمعه شهرستان مارگون چهارمین دلیل بی‌حجابی را تولید پوشاک نامناسب در کشور دانست و گفت: به جای اینکه پوشاک مناسب مثل چادر و مانتو را در بازار ارزان قیمت بفروشیم تا زن‌ها بخرند و چادری شوند، گران می‌فروشیم و لباس‌ها و پوشاک‌های نامناسب را که موجب بی‌حجابی در جامعه می‌شود ارزان می‌فروشند تا خریدار بیشتری پیدا کند و همین موضوع به مسئله بی‌حجابی در جامعه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه پنجمین دلیل بی‌حجابی فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای است، تاکید کرد: این فضاها با تبلیغات نادرست حجاب را زیر سوال می‌برند تا زنان و دختران به بی‌حجابی گرایش پیدا کنند، اگر درک درست از اهداف دشمن دین نداشته باشیم، ممکن است در پازل دشمنان قرار بگیریم که برخی‌ها قرار گرفتند.

حجت الاسلام خواجه پور ششمین دلیل بی‌حجابی را عدم نظارت بر جشن‌ها در عروسی‌ها و برنامه‌های شاد خواند و گفت: دانشگاه جشن فارغ التحصیلی گذاشته، دختر و پسر دانشجو می‌رقصند، مملکت اسلامی و دانشگاهی که حضرت امام خمینی (ره) فرمود: «باید انسان بسازد» چگونه می‌توان با این رقاصی‌ها و اختلاط‌های زن و مرد و بی‌حجابی‌ها در دانشگاه انسان سازی کرد.

خطیب نماز جمعه مارگون ضمن تاکید بر اینکه باید آثار حجاب بیان شود، تصریح کرد: ما در کشور پلیس قضایی و مواد مخدر، پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس امنیت داریم ولی پلیس بی‌حجابی و بدحجابی نداریم.

وی با اشاره به اینکه باید در جامعه افراد متخصص حجاب و امر به معروف و نهی از منکر تربیت شود، اظهار کرد: کسانی که مسئولیت فرهنگی دارند کتاب‌های خوبی در رابطه با حجاب آمده، اینها را خریداری کنید و به مسابقه بگذارید و در روضه‌ها و دانشگاه‌ها در اختیار افراد قرار دهید تا نسبت به این موضوع معرفت پیدا کنند.

حجت الاسلام خواجه پور با بیان اینکه بدحجاب‌ها فطرت پاکی دارند، آدم‌های اهل نماز و روزه هستند و این گونه نیست که فاسد باشند، گفت: بی‌حجابی و بدحجابی مساوی با فساد نیست، بسیاری از آنها افراد متدینی هستند ولی ساختار خانوادگیآنها را این گونه بار آورده است، کاری نکنیم که دین را از آنها بگیریم بلکه حجاب را به آنها اضافه کنیم.

امام جمعه شهرستان مارگون در خطبه دوم به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت ۱۳ آبان اشاره کرد و ادامه داد: معظم له با بیان اینکه آنچه که دولت های اسلامی باید بر آن پافشاری کنند قطع فوری جنایت‌هایی است که در غزه در حال انجام است، فرمودند: «دولت های اسلامی راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را ببندند و همکاری اقتصادی نکنند».

وی به دو مناسبتی که ضربه‌ آمریکا به ملت ایران بود اشاره و بیان کرد: یکی تبعید امام (ره) در سیزدهم آبان سال ۴۳، به علت مخالفت او با کاپیتولاسیون و ضربه‌ دوم کشتار دانش‌آموزان بود.

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: در روزهای اوج حرکت انقلابی ملت ایران پلیس شاه دانش‌آموزان را جلو دانشگاه قتل‌عام و عده‌ای از دانش‌آموزان را به خاک و خون کشیدند.

امام جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: 10 ماه بعد از پیروزی انقلاب، سیزده آبان سال ۵۸ بود که دانشجویان وارد سفارت آمریکا شدند و آن سفارت را تسخیر کردند و اسرار و اسناد پنهانی آن سفارت را افشا کردند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبریدر این زمینه، یادآور شد: معظم له فرمودند:«آمریکایی‌ها دشمنی‌های خودشان با ملت ایران را منسوب می کنند به مسئله‌ی سفارت، می گویند آقا علت اینکه آمریکا ایران را تحریم می کند، با ایران بدی می کند، در ایران اغتشاش راه می‌اندازد، مشکلات درست می کند علتش این است که دانشجویان شما رفتند سفارت آمریکا را تسخیر کردند، این را هم آمریکایی‌ها می گویند، هم مَن تبع آنها در داخل کشور می گویند» که حضرت آقا فرمودند «این دروغ بزرگی است».

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا با ایران بر سر تسخیر لانه جاسوسی نبود، گفت : ۲۶ سال قبل از حادثه‌ سفارت، کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاده، آن روز که دیگر کسی به سفارت نرفته بود! اسنادی که از سفارت به دست آمد که الان ۸۰-۷۰ جلد کتاب است، نشان داد که از همان ‌روزهای نخست بعد از پیروزی انقلاب سفارت آمریکا مرکز توطئه و جاسوسی علیه ایران بوده، حتی در سفارت آمریکا طراحی کودتا علیه انقلاب طراحی می شد.

امام جمعه شهرستان مارگون طراحی جنگ داخلی توسط سفارت آمریکا در کشورمان را یادآور شد و افزود: تلاش می کردند که در استان های مرزی کشور جنگ داخلی راه بیندازند. یعنی سفارت آمریکا از نخستین روزهای آغاز انقلاب مرکز توطئه علیه کشور و علیه انقلاب بوده ربطی به تسخیر لانه‌ جاسوسی ندارد.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، افزود: «مردم غزه با صبرشان وجدان بشری را به حرکت در آوردند، یک ابلهی اخیرا گفته بود اجتماع مردم در انگلیس در حمایت از مردم فلسطین کار ایران است؛ لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟».

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه صبر فلسطین، گفت: «مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت در بیاورند. الان شما ببینید در دنیا چه خبر است؟ در همین کشورهای غربی، در انگلیس، در فرانسه، در ایتالیا، در خود آمریکا، ایالت های مختلف، مردم با جمعیت های انبوه می‌آیند در خیابان علیه اسرائیل و در موارد بسیاری علیه آمریکا شعار می‌دهند. آبروی اینها رفت. اینها واقعا هیچ علاجی ندارند، نمی‌توانند توجیه کنند.ل ذا می‌بینید یک ابلهی پیدا می شود می گوید اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است! لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟».

خطیب جمعه شهرستان مارگون گفت: ما شک نداریم «وعده‌ی الهی حق است» و «کسانی که یقین به وعده‌ی الهی ندارند با منفی بافی‌های خودشان شما را متزلزل نکنند، سست نکنند» و به لطف الهی پیروزی نهایی و نه چندان دور با فلسطین و مردم آن خواهد بود.

وی با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی، افزود: آموزش و پرورش تلاش کند حسین فهمیده‌هایی را برای جامعه تربیت کند که از کیان اسلام، انقلاب و رهبری خالصانه و خداپسندانه دفاع کنند. ‌

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های بسیج دانش آموزی، آموختن درس شهادت، ایثار و از خود گذشتگی است که جوانان عزیز ما باید برای دفاع از انقلاب و مظلومان عالم همیشه آماده باشند .

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: همه باید در مقابل این جنایت‌ها خشم و انزجار درونی و قلبی خود را متبلور سازیم و در همه مجامع جهانی این جنایت و فاجعه آفرینی را بدون تردید و بدون لکنت محکوم کنیم.

کد خبر 1731730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha