ضرورت تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت با حفظ مبانی و اخلاق در جامعه

قاضی زاده هاشمی، تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت را با حفظ مبانی و اخلاق مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به این مهم، جامعه و جوانان هدایت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت به تمدن انقلاب اسلامی مرتبط است، گفت: امروز شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کل جهان هستیم. 


وی با یادآوری اینکه غزه و حرکت‌های ایثارگرانه مردم این سرزمین، نشان دهنده فراگیر شدن  دهنده فرهنگ ایثار و شهادت است، بر ضرورت توجه عملی همه مسئولین به فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد. 


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا نیازمند تکریم هستند، چراکه عزیزترین هستی خود را در دفاع از کشور نثار کردند، افزود: ائمه جمعه نیز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی دارند. 


قاضی زاده هاشمی، تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت را با حفظ مبانی و اخلاق مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به این مهم، جامعه و جوانان هدایت خواهند شد. 


امام جمعه زنجان نیز به 3535 شهید استان زنجان اشاره کرد و گفت: باید بحث رسیدگی به خانواده شهدا بیشتر شود؛ چون اکثرا در کهولت سنی به سر می برند.


آیت الله علی خاتمی با تاکید بر اینکه شهدا نیازی به ما ندارند اما ما نیازمند دعای خیر آن‌ها هستیم، گفت: مسیر زندگی هموار نیست و ما در این مسیر به کمک و یاری شهدا نیازمندیم. 


وی با یادآوری اینکه هیچ عملی بالاتر از شهادت نیست و همه دستگاه های متولی تلاش کرده اند کاری در خور توجه برای شهدا و خانواده های آنان انجام دهند، افزود:  هرچند این اقدامات هرگز جوابگوی رشادت های شهیدان و فداکارهای خانواده های آنان نیست. 


سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: در راستای پاسداشت خون شهیدان باید جایگاه‌ ویژه‌ای برای جامعه ایثارگری قائل شد و این قشر باید مرجعیت اجتماعی داشته باشند.


عباس برزگر با اشاره به راهنمایی های ارزنده نماینده ولی فقیه در استان زنجان و حضور وی در طرح سپاس گفت: هر هفته طرح سپاس در قالب دیدار با خانواده شهدا از طرف بنیاد شهید برگزار می شود که با حضور نماینده ولی فقیه در استان همراه است.

کد خبر 1731738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha