استمرار انقلاب اسلامی نیازمند بقای فرهنگ ایثار و شهادت است

قاضی زاده هاشمی با یادآوری اینکه توجه به خانواده‌های شهدا در همه محورهای مقاومت مد نظر است، گفت: اقتدار امروز انقلاب اسلامی را مرهون خون شهدا هستیم و استمرار این انقلاب نیازمند بقای فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر امروز در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دیدار و تکریم خانواده های معظم شهدا مورد تاکید مسئولان است.

وی با یادآوری اینکه توجه به خانواده‌های شهدا در همه محورهای مقاومت مد نظر است، گفت: اقتدار امروز انقلاب اسلامی را مرهون خون شهدا هستیم و استمرار این انقلاب نیازمند بقای فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درادامه به ثبت نام ۳ هزار و ۵۷۱ نفر از جامعه هدف بنیاد شهید زنجان در سامانه کاریابی اشاره کرد و گفت: آمار استخدام سال جاری جامعه ایثارگری در استان ۵۲ نفر است.

وی با بیان اینکه دولت برای نخستین بار مجوز استخدام ۲۷ هزار نفر از جامعه ایثارگران را صادر کرده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا هوشمندسازی امور را در این مجموعه را دردستور کار قرار دهیم و در حال حاضر ۳۰ درصد از خدمات مورد نیاز جامعه ایثارگری از طریق بنیاد شهید ارائه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در سخنانی با بیان اینکه هیچ عملی بالاتر از شهادت نیست و مردم ایران پایداری کشور را مدیون قطره قطره خون شهدا هستند، گفت: استان زنجان مفتخر است که با وجود جمعیت کم دوران جنگ، سه هزار و ۵۳۵ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

آیت اله علی خاتمی افزود: همه دستگاه‌های متولی تلاش کرده‌اند کاری در خور توجه برای شهدا و خانواده‌های آنان انجام دهند، هرچند این اقدامات هرگز جوابگوی رشادت‌های شهیدان و فداکارهای خانواده‌های آنها نیست.

استاندار زنجان نیز برضرورت ایجاد ۲ واحد درسی در دانشگاه درخصوص فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: این اقدام با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مورد توجه باشد.

محسن افشارچی با یادآوری اینکه رزمندگان و انقلابیون، به شهادت به عنوان یک رزق معنوی توجه می کنند، گفت: هراندازه نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارزش قائل باشیم به مستحکم شدن جمهوری اسلامی کمک کرده ایم.

کد خبر 1731900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha