۱۶۰۰ عضو برتر کانون مساجد اصفهان به مشهد اعزام شدند

مدیرعامل بنیاد خیریه فرهنگی المهدی(عج) استان اصفهان گفت: بیش از ۱۶۰۰ عضو برتر کانون های مساجد استان اصفهان تابستان امسال به مشهد اعزام شدند.

سید «احمد نواب» در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به فعالیت های تابستان بنیاد خیریه فرهنگی المهدی در حمایت از کانون های مساجد استان اصفهان اظهارکرد: اعزام فعالان کانون ها به مشهد، تخفیف برگزاری اردوها، اهدا جوایز و طرح نماز از جمله برنامه های این ایام بود.

مدیرعامل بنیاد خیریه فرهنگی المهدی(عج) استان اصفهان افزود: بیش از ۱۶۰۰ عضو برتر خواهر و برادر کانون های مساجد استان اصفهان تابستان به مشهد اعزام شدند که این برنامه امسال با گستره بیشتری اجرا شده و برای سال آینده هم ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه به دنبال احداث اردوگاه فرهنگی برای کانون ها و تشکل های دینی هستیم، تصریح کرد: این موضوع در هیات مدیره بنیاد مطرح شده و در حال بررسی ابعاد مختلف موضوع مثل جانمایی، شرایط، امکانات و تامین اعتبار مالی هستیم.

نواب اضافه کرد: احداث چنین مرکزی برای اردوهاو برگزاری گردهمایی های کانون های فرهنگی نقش موثری خواهد داشت و یکی از نیازهای مهم اردویی را رفع می کند.

وی به اجرای طرح نماز در فصل تابستان و ادامه آن در پاییز اشاره کرد و گفت: در فصل تابستان بیش از هزار نوجوان  در این طرح شرکت کرده و از برنامه های فرهنگی، آموزشی و تفریحی آن استفاده کرده اند.

مدیرعامل بنیاد خیریه فرهنگی المهدی(عج) استان اصفهان ادامه داد: این طرح به عنوان یکی از برنامه های شاخص بنیاد بوده و پاییز امسال نیز تداوم دارد و نوجوانان با دریافت کارت نماز و شرکت در نماز جماعت مسجد، برنامه های آموزشی و فرهنگی از ثمرات مادی و معنوی آن استفاده می برند.

وی اضافه کرد: حضور ۳۰ تا ۴۰ روز نوجوانان در نماز جماعت و تداوم بر اقامه این فریضه موجب نهادینه شدن فرهنگ آن و ایجاد روح معنوی در این قشر می شود.

برگزاری المپیاد و رقابت های فرهنگی ورزشی بین کانون ها

نواب به فعالیت های بین کانون ها و مراکز فرهنگی مساجد استان اصفهان اشاره کرد و گفت: المپیاد و رقابت های فرهنگی ورزشی بین این مراکز برگزار می شود.

وی ادامه داد: تشکیل تیم های ورزشی و گروه های فرهنگی برای حضور در این رقابت ها لازم بوده و باعث دوستی و ایجاد همکاری های مشترک بین کانون ها شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بنیاد خیریه فرهنگی المهدی(عج) استان اصفهان یک تشکل مردمی برای حمایت از جریان های فرهنگی مساجد است که به دست مرحوم آیت الله ناصری و آیت الله مهدی(عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اصفهان) پایه گذاری شده و خدمات آن در کل استان فراگیر است.

کد خبر 1732126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha