واکنش سیاستمداران سوئد به هتاکی به مسجد بزرگ استکهلم سوئد

افراد ناشناس به نوشتن شعارهای ضد اسلامی روی درها و دیوارهای مسجد استکهلم اقدام کردند، نخست وزیر و تعدادی از سیاستمداران سوئد این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکومپس، حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاثیر بسیاری در سطح اجتماعی و سیاسی در سوئد گذاشته است، به طوری که وضعیت اسلام هراسی و یهودی ستیزی در میان برخی از گروه‌های جامعه سوئد وخیم شده است.

برهمین اساس، گروهی از افراد ناشناس به تخریب درهای مسجد بزرگ استکهلم که بزرگترین مسجد و مرکز اسلامی در سوئد به شمار می‌آید، اقدام کردند.

مسجد و مرکز اسلامی استکهلم مورد حمله افراد قرار گرفته است، این افراد به ترسیم تصاویر و شعارهای نازیستی و موهن اقدام کردند. همچنین عبارت‌های ضد اسلامی مربوط به حوادث اخیر در خاورمیانه و غزه را روی دیوارهای آن نوشتند.

این حادثه را « اولْف کریسترسون» نخست وزیر سوئد و دیگر سیاستمداران محکوم و مخالفت خود را نسبت به اقدامات اسلام هراسی اعلام کردند.

مسجد استکهلم در صفحه رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی، تصاویر موهن ضد اسلامی که روی درهای این مسجد ترسیم شده است، منتشر کرد.

مسئولان این مسجد با انتشار بیانیه‌ای، این حادثه و افزایش اسلام هراسی و نژادپرستی ضد مسلمانان به دلیل حوادث فلسطین را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: مسلمانان و فلسطینی‌ها از نژادپرستی در محل کار، مدارس و خیابان‌ها رنج می‌برند و نسبت به افرایش جنایت ناشی از نفرت نگران هستند.

از سوی دیگر، «اولف کریسترسون» نخست وزیر درباره این حادثه نارضایتی خود اعلام کرد و گفت: مسلمانان باید در انجام مراسم مذهبی در سوئد احساس امنیت کنند.

کد خبر 1732758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha