عدم تخصیص اعتبارات حوزه کتابخوانی به شهرستان نهبندان

ایروانی گفت: متاسفانه هیچ اعتباری از ۳۵ میلیارد تومانی که از سوی مدیرکل کتابخانه ها رسانه ای شد، به کتابخانه‌های نهبندان اختصاص نیافته است و ما این گلایه را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نهبندان اظهار کرد: انجمن کتابخانه ها مردم پایه بوده و در بعد فرهنگی حرکت می کند اما دارای هدفی مشخص نیست.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه شهرداری های نهبندان و شوسف با وجود مشکلات زیاد مالی به تعهدات خود نسبت به کتابخانه ها عمل کردند، گفت: دولت نگاه فرهنگی خوبی در بخش اعتبارات به شهرستان ها داشته است.

ایروانی گفت: برای توسعه یک منطقه باید فرهنگ آن منطقه تقویت شود به عنوان مثال ایجاد پایگاه های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی مهم هستند و باید توسعه یابد.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در برخی روستاهای نهبندان، گفت: در برخی روستاها کتابخانه به عنوان یک بستر فرهنگ ساز برای تبدیل روستا به شهر وجود دارد ولی از آنها به خوبی استفاده نمی شود، چراکه جریان سازی در کتابخانه ها دولتی است نه مردمی.

وی افزود: شبکه های مردمی باید به سمت کتاب و کتابخوانی هدایت شود، به عنوان یک هدف باید با کتابخانه ها ارتباط بگیریم.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه حضور مدیران در نمازخانه ها، مساجد و کتابخانه ها باید تقویت شود، گفت: در حوزه کتابخانه‌ها باید مصوبات دنبال شود تا به نتایجی اثرگذار برسیم، همچنین سالن های کتابخانه های نهبندان باید در شیفت عصر برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان باز باشد. 

وی گفت: طرح تحول و برش مهندسی فرهنگی شهرستان باید تدوین شود و در این اطلس و سند فرهنگی باید موضوع کتابخانه‌ها گنجانده شود. 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: متاسفانه هیچ اعتباری از ۳۵ میلیارد تومانی که از سوی مدیرکل کتابخانه ها رسانه ای شد، به کتابخانه‌های نهبندان اختصاص نیافته است و ما این گلایه را داریم. 

وی با بیان اینکه هیچ حمایتی از نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نداشته ایم، افزود: برای تکمیل و تجهیز کتابخانه غرب نهبندان از محل طرح توسعه نهبندان اعتبار در نظر گرفته ایم که بزودی این اعتبار تخصیص خواهد یافت. 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه نیازمند ایجاد موزه کتاب در نهبندان هستیم، گفت: گویش ها و ضرب المثل ها و کتب منتشر شده به عنوان گنجینه علمی شهرستان باید در این مرکز نگهداری شود. 

ایروانی از صاحب نظران و کارشناسان خواست برگزاری نشست هم اندیشی در بستر کتابخانه های سطح شهرستان شد و گفت: از این حلقه اندیشمندانه می توانیم در راستای جهاد تبیین استفاده کنیم.

کد خبر 1733380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha