کتاب خوب| سیصدوشصت‌وپنج روز در صحبت قرآن

کتاب «سیصدوشصت‌وپنج روز در صحبت قرآن» نوشته حسین مُحی‌الدّین الٰهی‌قُمشه‌ای با هدف شناساندن فرهنگ و ادبیات به جوانان تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مازندران، کتاب «سیصدوشصت‌وپنج روز در صحبت قرآن» از سوی انتشارات سخن در ۹۵۳ صفحه روانه بازار نشر شده است. ۳۶۵ روز در صحبت قرآن نوشته‌ی حسین مُحی‌الدّین الٰهی‌قُمشه‌ای کتاب چهارم از مجموعه‌ی کتاب‌های جوانان و فرهنگ جهانی است. این مجموعه با هدف شناساندن فرهنگ و ادبیات به جوانان تدوین شده است.

در این اثر، ۳۶۵ قطعه‌ی کوتاه و بلند از قرآن برای آشنایی جوانان با تعلیمات فراگیر قرآن انتخاب شده است و سعی شده که، این گنجینه، تصویری از ابعاد گوناگون کلام آسمانی برای مخاطب ترسیم کند. مخاطب این اثر، بیشتر جوانان شیفته‌ی عرفان اسلامی و ادبیات عرفانی هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: در ذیل آیه ۱۸۷ سوره‌ی بقره: «هُنَّ لِبٰاسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِبٰاسٌ لَهُنَّ: ایشان یعنی زنان شما، همچون لباس(مایه‌ی شأن، آبرو و حیثیت) باشند شما را، و شما نیز همچون لباس باشید، ایشان را.»، نوشته شده است: این عبارت کوتاه در مجموع، مشتمل بر بیش از یک کلمه‌ی اصلی نیست و آن کلمه‌ی لباس است، بقیه‌ی کلمات، ضمیر و حرف اضافه و غیره‌اند. بنابراین با کاربرد تنها یک کلمه، خداوند رابطه‌ی متقابل و برابریِ کامل زن و مرد را چنین بیان کرده که زنان در حکم لباس، پوشش، شأن اجتماعی، شخصیت، آبرو، هویّت و حیثیت شما هستند و شما نیز همین مقام را در مقابل ایشان دارید. این تعبیر، نشان وحدت زوج است.

کد خبر 1733405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha