برگزاری سیاستگذاری عمومی و حکمرانی اسلامی در پژوهشگاه امام سجاد (ع)

سیاستگذاری عمومی و حکمرانی اسلامی از مباحث تحصصی هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی بعدازظهر امروز ۲۳ آبان در پژوهشگاه امام سجاد (ع) دانشگاه جامعه امام حسین (ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه فعالیت خود را به صورت رسمی با حضور شخصیت های فرهنگی، پژوهشی و دانشگاهی در فرهنگستان علوم آغاز کرد.

در کنگره بین المللی علوم انسانی که تا یکم آذر ماه ادامه خواهد داشت، ۱۵ کمیسیون تخصصی به بررسی مباحث مطرح در حوزه علوم انسانی اسلامی خواهند پرداخت. روز سه شنبه ۲۳ آبان کمیسیون ارتباطات و جامعه شناسی اسلامی به ریاست دکتر سید سعید زاهد زاهدانی کمیسیون آینده پژوهی علوم انسانی به ریاست دکتر غلامرضا گودرزی و کمیسیون سیاستگزاری عمومی و حکمرانی اسلامی به ریاست دکتر محمدرضا حسنی آهنگر به ترتیب در مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پژوهشگاه امام سجاد (ع) دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، کمیسیون علوم انسانی اسلامی در حوزه دفاعی امنیتی به ریاست دکتر حمید نگارش در پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق (ع) واقع در قم، کمیسیون فلسفه و روش شناسی علوم انسانی اسلامی به ریاست دکتر احمد حسین شریفی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و کمیسیون معماری و شهرسازی اسلامی به ریاست دکتر عبدالحمید نقره کار در دانشگاه علم و صنعت ایران در روز چهارشنبه ۲۴ آبان به ارایه مباحث مرتبط با علوم انسانی اسلامی در هر یک از حوزه های تخصصی خود خواهند پرداخت.

کمیسیون علوم سیاسی اسلامی به ریاست دکتر نجف لکزایی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به مدت دو روز مباحث مرتبط در حوزه علوم سیاسی و اسلامی را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند داد.

روز پنج شنبه ۲۵ آذر ماه نیز کمیسیون مدیریت تحول علوم انسانی به ریاست دکتر علیرضا پیروزمند در قم و در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تشکیل جلسه خواهد داد. کمیسیون قرآن و علوم انسانی به ریاست سید محمد نقیب در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم، کمیسیون مدیریت اسلامی به ریاست دکتر مرتضی جوانعلی آذر در دانشگاه امام صادق (ع) روز ۲۹ آبان ماه به طرح مباحث مرتبط در حوزه های تخصصی خود خواهند پرداخت.

بر اساس این گزارش، کمیسیون فقه و حقوق اسلامی به ریاست دکتر روح الله اکرمی در دانشگاه بین المللی قم، کمیسیون تعلیم و تربیت اسلامی به ریاست دکتر حسن ملکی در دانشگاه علامه طباطبایی و کمیسیون روانشناسی اسلامی به ریاست دکتر رضا مهکام در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در قم مباحث تخصصی در حوزه های مرتبط با کمیسیون را بررسی خواهند کرد.

همچنین کمیسیون اقتصاد اسلامی به ریاست دکتر محمد جواد توکلی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در قم و کمیسیون تمدن اسلامی به ریاست دکتر رضا غلامی در دانشگاه شاهد همزمان با یکم آذر ماه در خصوص مباحث مطرح در حوزه اقتصاد اسلامی و تمدن نوین اسلامی به طرح مباحث و مسایل پیش رو خواهند پرداخت.

کد خبر 1733420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha