تضعیف بنیان خانواده از مهم‌ترین برنامه‌های دشمن است

عضو کمیسیون اجتماعی گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یک امر مهم و ضروری است و اگر با آسیب‌های اجتماعی مقابله نشود به بیگانگی فرهنگی، شکاف‌های اجتماعی و تضادهای فرهنگی دامن زده می‌شود.

مهدی شریفیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، درباره ضرورت مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یک امر مهم و ضروری است و اگر با آسیب‌های اجتماعی مقابله نشود به بیگانگی فرهنگی، شکاف‌های اجتماعی و تضادهای فرهنگی دامن زده می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقویت سلامت اجتماعی است و این مهم هم از طریق نهاد خانواده‌ و نهادهای آموزشی و تربیتی محقق خواهد شد. در اصل کانون خانواده و نهادهای آموزشی و تربیتی می‌توانند در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی ایفای نقش سازنده داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی پیامدهای نامطلوبی در پی دارند و باعث می‌شوند روند عادی جامعه دچار آشفتگی و به‌ هم ریختگی شوند، اظهار کرد: متأسفانه امروزه آسیب‌های اجتماعی نه‌تنها در کلانشهرها بلکه در شهرهای کوچک هم رو به افزایش است و باید کاری برای مهار آن کرد در غیر این صورت ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.

شریفیان ادامه داد: طلاق، جرم، جنایت و بداخلاقی و نیز کاهش ازدواج و فرزندآوری از عوارض آسیب‌های اجتماعی هستند. در این رابطه باید تبلیغ، آموزش و روشنگری را مدنظر قرار داد و در کنار اقدامات زیرساختی مانند حل مشکلات اقتصادی، در راستای تحکیم نهاد خانواده و تقویت نظام آموزشی و اثرگذاری رسانه‌ها کار ویژه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خانواده به عنوان کانون پیشرفت و موفقیت در جامعه محسوب می‌شود، گفت: دشمن برروی سست کردن بنیان‌های خانواده تمرکز بسیار کرده و می‌خواهد آن را به حاشیه براند ولی موضوع مهمی که نباید از یاد برد این است که سست شدن بنیان‌های خانواده به منزله تشدید آسیب‌های اجتماعی خواهد بود. در اصل خانواده کانون پیشرفت و موفقیت است و میان خانواده و جامعه یک رابطه دوسویه وجود دارد و با حفظ انسجام و پیوستگی میان این دو می‌توان نیازهای اساسی بشریت و بقای نظم اجتماعی را رقم زد.

نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی به نقش سواد رسانه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اشاره و تأکید کرد: دشمن در حوزه جنگ رسانه‌ای و جنگ نرم درصدد تحریف واقعیت‌ها، جابجا کردن ارزش‌ها و غالب کردن ارزش‌های بیگانه بر ارزش‌های بومی است و لازم است در این زمینه سواد رسانه‌ای جامعه افزایش پیدا کند که به نظر در این عرصه رسانه‌ها نقش مؤثر و مهمی را می‌توانند ایفا کنند.

کد خبر 1733708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha