فضای مجازی بر کتاب و کتابخوانی سایه افکنده است

طالبی با اشاره به اینکه در خصوص حمایت از ناشران اقدامات خوبی در کشور در دست اجرا است، گفت: ایجاد علاقه و انگیزه به مطالعه کتاب بسیار مهم است، چراکه متاسفانه امروز فضای مجازی بر کتاب و کتابخوانی سایه افکنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی شامگاه (24 آبان) در مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب استان در تالار ولایت دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تامین منابع و ایجاد انگیزه یکی از عوامل مؤثر است، اظهارداشت: نمایشگاه کتاب استان در دانشگاه بیرجند به خوبی برگزار شد اما با این همه زحمت که دانشجویان برای برپایی نمایشگاه کشیدند، باید بازه زمانی بیشتری را برای دایر بودن آن اختصاص می یافت.

وی با اشاره به حمایت دولت از ایجاد خانه های کتاب، گفت: در این راستا اعتبارات خوبی برای توسعه کتابخانه ها در استان در دولت سیزدهم پیش بینی شده است.

 معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر حمایت از نویسندگان و اهل قلم متعهد در استان، گفت: تنوع، نوآوری و جذابیت در فعالیت های کتابخوانی و مطالعه بسیار مهم است اما تاکنون این جذابیت در جامعه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ایجاد نشده است و لذا مجموعه فرهنگی استان باید با هم پوشانی این جذابیت را ایجاد کنند.

طالبی با اشاره به اینکه در خصوص حمایت از ناشران اقدامات خوبی در کشور در دست اجرا است، افزود: ایجاد علاقه و انگیزه به مطالعه کتاب بسیار مهم است، چراکه متاسفانه امروز فضای مجازی بر کتاب و کتابخوانی سایه افکنده است.

وی بر ارائه آموزش های لازم برای مطالعه گروهی و انفرادی در حوزه های آموزشی، علمی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی و معرفی بهترین کتاب ها در این هفته و اعمال سیاست های تشویقی برای کتابخوانی می‌تواند باعث افزایش فرهنگ کتابخوانی در کشور شود.

کد خبر 1733773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha