طوفان الاقصی تا نابودی اسرائیل ادامه خواهد داشت

امام جمعه مارگون گفت: طوفان الاقصی شکستی را متوجه اسرائیلی‌ها کرد که تا نابودی آنها ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز (26 آبان ماه) در خطبه های نماز جمعه امروز مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را ویژگی‌های قرآن کریم از منظر امیرالمومنین امام علی (ع) اختصاص داد و اظهار کرد: یکی از نام‌های قرآن شفاست که خداوند متعال در سوره اسرا آیه ۸۲ می‌فرماید«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا» از قرآن آنچه شفا و رحمت است بر مومنین نازل می‌کنیم و خسران و زیان را شامل ستمگران می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان مارگون با بیان اینکه قرآن شفاده دهنده دردهای شما و سامان دهنده امور فردی و اجتماعی است، گفت: امام علی (ع) در نهج البلاغه بارها و بارها به توصیف قرآن پرداخته و کسی نمی‌تواند بهتر از امیرالمومنین (ع) قرآن را توصیف کند.

وی خاطرنشان کرد: پیغمبر گرامی اسلام 0ص) فرمود: «علیٌّ مَع القرآنِ و القرآنُ مَع علیٍّ» امیرالمومنین فرمود:«هر جا آیه‌ای نازل شده من آنجا حاضر بودم و می‌دانم برای چه کسی و به چه منظور نازل شده است» لذا در خطبه ۱۹۸ نهج البلاغه ۴۲ ویژگی برای قرآن ذکر کرده است.

حجت الاسلام خواجه به تعدادی از این ویژگی ها اشاره کرد و افزود: نخستین ویژگی قرآن این است که نورش جاویدان بوده و امام علی علیه السلام فرمود: «قرآن نوری است که هیچ وقت خاموش نمی‌شود، همان طوری که خدا نوری است برای آسمان‌ها و زمین.، کلام وحی یعنی قرآن هم نوری است که هیچ گاه خاموش نمی‌شود».

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون ادامه داد: دومین ویژگی قرآن این است که اگر کسی در مسیر قرآن قرار بگیرد گمراه نمی‌شود، همچنان که امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود: «این کتاب راه روشنی است که هر کس به آن راه برود گمراه نمی‌شود».

وی یکی از دلایل فساد و فحشا در جامعه را فاصله گرفتن از کتاب خدا یعنی قرآن مجید دانست و بیان کرد: ما اگر در زندگی فردی و اجتماعی با این کتاب الهی مانوس شویم، هیچ گاه به گناه آلوده نمی‌شویم و جامعه را هیچ گاه در فضای غبار آلود و گناه آلود مشاهده نمی‌کنیم. 

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: عامل این همه مشکلات، آسیب‌های اجتماعی، فساد و فحشا در جامعه عمل نکردن به قرآن و فاصله گرفتن از این کتاب آسمانی است.
امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه سومین ویژگی قرآن این است که شفای بیماری‌های روحی است، اظهار کرد: امام علی (ع) فرمود: «این قرآن شفاست، منتهی شفایی است که درد جدید ایجاد نمی‌کند».

وی تاکید کرد: همان طور که یک پزشک برای بیمار نسخه می‌نویسد تا بیماری جسمی را برطرف کند، ائمه اطهار علیهم السلام و حتی علما از جمله آیت الله دستغیب در کتاب «داستان‌های شگفت» می گوید: «در شیراز بیماری آنفولانزا آمد که بسیار تلفات داشت شخصی آمد محضر ایشان عرض کرد ما پول و دارو نداریم و نگرانیم از اینکه بچه‌هایم تلف شوند ایشان فرمودند: دستت را روی این شقیفه ها بگذار و چند مرتبه این آیه را بخوان «وَنُنَزِّلُ مِنَ ٱلۡقُرۡءَانِ مَا هُوَ شِفَآءٞ وَرَحۡمَةٞ لِّلۡمُؤۡمِنِینَۙ وَلَا یَزِیدُ ٱلظَّـٰلِمِینَ إِلَّا خَسَارٗا » این هم نسخه قرآنی است که وقتی خوانده شد بلا و امراض را برطرف می‌کند».

حجت الاسلام خواجه پور افزود: یک پزشک برای رفع بیماری یک انسان دارو می‌نویسد تا جسمش سالم بماند، اما درمان و داروی روح با قرص و شربت حل نمی‌شود، بلکه باید یک قصار معنوی به خود بگیریم و درمان روح و روان جز با تمسک به آیات الهی میسر نیست.

امام جمعه شهرستان مارگون در خطبه دوم نماز به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران برگزاری کنگره علامه طباطبایی در هفته گذشته اشار کرد و افزود:با توجه به اینکه روز ۲۴ آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و روز بزرگداشت حضرت آیت الله علامه سید محمد حسین طباطبایی است، مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی‌های برجسته و ممتاز مرحوم علامه طباطبایی همچون علم، پارسایی و پرهیزگاری، رفتارهای اخلاقی، ذوق هنری، شعر ادبیات، صفا و رفاقت و وفاداری را از این ویژگی ها برشمردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: «دو ویژگی برجسته ایشان جهاد علمی و تشکیل پایگاه فکری با رویکرد تهاجمی بود و در کنار مبانی فکری جنبه‌های تفسیری قرار داشت که تفسیر المیزان نمونه‌ای از این جهاد علمی است».

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: شاگردان بسیاری در مکتب ایشان قرار داشته که می‌توان به دانشمندانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و مرحوم آیت الله مصباح یزدی اشاره کرد و اگر تلنگری به تاریخ انقلاب اسلامی بزنیم، می‌بینیم اکثر شاگردان علامه طباطبایی جزو نقش آفرینان انقلاب اسلامی بودند.

امام جمعه شهرستان مارگون  ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، افزود: حضرت زینب سلام الله علیها روز پنجم جمادی الاول سال پنجم یا ششم هجرت در مدینه دیده به جهان گشود، خبر تولد این نوزاد به گوش پیغمبر رسید، رسول خدا برای دیدار او به منزل دخترش فاطمه آمد و فرمود: «دخترم فاطمه جان، نوزادت را بیاور تا ببینم حضرت زهرا نوزادش را بوسه زد و به پدر بزرگوارش داد، پیغمبر او را بغل کرد و صورتش را بر صورت او گذاشت و شروع به اشک ریختن کرد».

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) ناگهان متوجه این صحنه شد عرض کرد «پدرم، چرا گریه می‌کنی؟ فرمود گریه‌ام به این علت است که پس از مرگ من و تو این دختر دوست داشتنی من سرنوشت غمباری خواهد داشت، او با مشکلات دردناکی مواجه می‌شود، مصیبت‌های زیادی بر او تحمیل می‌شود» .

حجت الاسلام خواجه پور افزود: پیامبر (ص) به دخترش زهرا سلام الله علیها فرمود «ای پاره تن من، روشنی چشمانم، فاطمه جان، هر کس بر حضرت زینب و مصائب او بگرید، ثواب گریستن کسی به او می‌دهند که بر دو برادر او حسن و حسین گریه کند، هر پدری را که بشارت به ولادت فرزند دادند شاد و خرم گردید، جز علی بن ابیطالب که ولادت هر یک از اولاد او سبب حزن و اندوه گردید با ولادت فرزندش حسن علیه السلام اشک ریخت، با ولادت فرزندش حسین علیه السلام اشک ریخت، با ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و حتی امام حسن مجتبی علیه السلام».

خطیب نماز جمعه مارگون ادامه داد: در روایت داریم امام علی (ع) از چشمان مبارکش اشک جاری شد، آی زنان و دخترانی که خودتان را در بند و اسارت شیطان قرار دادید و حاضرید در کوچه و خیابان با بی‌حجابی در دید و بینش نامحرمان قرار بگیرید، بدانید که صحنه عاشورا برای حضرت زینب بسیار زیبا بود و هیچ گاه موهای زینب سلام الله علیها به خاطر این همه مصیبت و بلایا سفید نشد، بلکه موهای حضرت زینب سلام الله علیها زمانی سفید شد که او را به مجلس نامحرمان بردند».

وی در ادامه این موضوع، افزود:« اگرچه بچه‌ها را دور خود جمع کرد و نشست تا نامحرمی او را نبیند ولی او عفت مادرش زهرا را به خود گرفته بود، حجب و حیای زهرایی داشت».
حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: زنان و دختران ما باید الگوی خودشان را در عفاف و حجاب حضرت زهرا سلام الله علیها و دخترش زینب کبری(س)  قرار دهند و هیچ گاه تحت تاثیر القائات دشمنان دین قرار نگیرند تا فضای بی‌حجابی و بدحجابی راه‌اندازی کنند.

امام جمعه شهرستان مارگون بیان کرد: قرآن فرمود: «زنان نباید خودشان را در مقابل نامحرمان برج و نمایان کنند»، لذا پیروی از قرآن، اهل بیت (ع) و سیره آنها برای مسلمانان واجب بین است حضرت زینب(س) علاوه بر پرستاری پدر، مادر و برادران خود نقش بسیار مهمی در ترویج و تبیین حادثه عاشورا ایفا کرد و اگر زینب (س) نبود حقیقتاً حادثه عاشورا این گونه برملا نمی‌شد.
وی مسئله غزه و فلسطین را یادآور شد و اظهار کرد: بعد از ۴۰ روز شورای امنیت درباره جنگ غزه قطعنامه بر علیه اسرائیلی که از مقابله با حماس ناتوان بود و به جنگ با بیماران و کودکان رفت، صادر کرد.

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: بیش از ۴۰ روز مبارزه با مردم بی دفاع غزه در نبرد زمینی هیچ دستاوردی عائد و واصل اسرائیل نشد و دست به هر اقدام ضد بشری و ضد انسانی در غزه زدند، بمب‌های فسفری بر سر این مردم ریختند، در جنگ زمینی یک لحظه تاب و توان ایستادگی در مقابل این ملت دست خالی را ندارند، ولی به خاطر اینکه شکست مضاعف را لمس نکنند تانک‌ها و سربازان خود را وارد این نبرد زمینی کردند.

امام جمعه شهرستان مارگون افزود: در حالی که اسرائیل به راحتی در مقابل آنها شکست می‌خورد، تانک‌های آنها را منهدم کردند تاکنون از ۶۰۰ تانک پیشرفته اسرائیلی بیش از ۳۰۰ تانک آنها منهدم شد و خسارات زیادی بر آنها وارد شد.

وی بیان کرد: در شورای امنیت قطعنامه‌ای که صادر شد ۱۲ رای مثبت و سه رای ممتنع داشت که آن سه رای آمریکا، انگلیس و روسیه بود که این خود نشان دهنده عقب نشینی حامیان رژیم صهیونیستی از ادامه حمایت از خشونت گسترده این رژیم غاصب در غزه است.

حجت الاسلام خواجه پور تاکید کرد: آمریکا این همه تجهیزات جنگی به اسرائیل ارسال می‌کند، بعد فیلم بازی می‌کند که من از حمایت اسرائیل عقب نشینی می‌کنم، ۴۰ روز با ارسال تجهیزات نظامی مردم بی‌گناه غزه را به خاک خون کشیدید، حالا می‌خواهند نقش مظلوم را بازی کنید.

خطیب نماز جمعه مارگون گفت: ما همچنان از این ملت عزیز و مظلوم فلسطین حمایت می‌کنیم و روز شنبه خشم و انزجار درونی خود را نسبت به جبهه استکبار نشان می‌دهیم و به آنها می‌گوییم طوفان الاقصی شکستی را متوجه شما اسرائیلی‌ها کرد که تا نابودی شما ادامه خواهد داشت و ما به حمایت از آنها به دهان همه مستکبران عالم می‌زنیم.

کد خبر 1733957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha