توجه ویژه به پروژه های زیرساختی و حیاتی استان در دولت سیزدهم

خوشبختانه با شروع بکار دولت سیزدهم در دو سال اخیر ، اتفاقات و پروژه های حیاتی و زیرساختی بزرگاقتصادی در استان خراسان جنوبی اجرا و در دستور کار است که پروژه های راه‌آهن ، انتقال آب از دریای عمان ،آبرسانی به روستاها و تامین مسکن و جاده ها از مهمترین این پروژه های حیاتی در استان خراسان جنوبی است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، جواد قناعت-استاندار خراسان جنوبی- امروز جمعه (۲۶ آبان) در اولین سفر اختصاصی به بخش سه قلعه از شهرستان سرایان، در جمع نمازگزاران این بخش اظهار داشت: خوشبختانه با شروع به کار دولت سیزدهم شاهد حرکات و برنامه‌های فراوان در سطح کشور با پروژه های جدیدی هستیم.


وی با اشاره به این نکته که خراسان جنوبی به جهت عقب ماندگی‌های سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و در مقایسه با استان‌های دیگر از پیشرفت اندک برخوردار بوده و در حوزه زیرساختی به استان توجه خوبی نشده است، تصریح کرد: در دو سال اخیر دولت سیزدهم به حوزه زیرساختی از قبیل راه آهن، راه‌های مواصلاتی، مسکن و آبرسانی با نگاه ویژه ای توجه شده است.


مقام عالی خراسان جنوبی احداث خطوط راه آهن را در استان به عنوان پروژه حیاتی و موثر در ارتقای وضعیت اقتصادی و تحول آفرین را یادآور شد و گفت: با پیگیری های انجام شده، راه آهن استان با تامین منابع مستقیم و ردیف بودجه ویژه استان از طریق فروش نفت در حال اجرا است.


وی در ادامه موضوعات و مطالبات جدی مردم استان شامل جاده‌ها و تامین آب را یادآور شد و اظهار کرد: در زمینه جاده‌ها و احداث باند دوم بودجه های خاصی به استان تعلق گرفت و در حوزه تامین آب از طریق انتقال آب دریای عمان نیز با رایزنی‌های  انجام شده، عملیات اجرایی پروژه در حال اجرا است و هم اکنون وضعیت استان در مرحله سوم مسیرسازی می باشد و در ۶ ماهه اول سال ۴۰۳ وارد فاز لوله گذاری خواهد شد.


قناعت در ادامه یکی از موضوعات و مطالبات مردم بخش سه قلعه را احداث محور سه قلعه به دیهوک عنوان کرد و گفت: این محور با محدودیت‌های قانونی مواجه است و تاکنون چند جلسه با معاونت عمرانی برگزار شده است ولی نگاه ما به این پروژه مثبت است.

وی اظهار امیدواری کرد در جلسه شورای اداری تصمیم خوبی برای این محور اتخاذ شود.


استاندار خراسان جنوبی در ادامه به اقدامات و تلاش‌های قابل توجه دولت در بخش سه قلعه اشاره کرد و با ارائه گزارشی خاطرنشان کرد: در دو ساله اخیر هفت هزار میلیارد تومان برای بهبود وضعیت راه‌های بخش سه قلعه و شهرستان سرایان هزینه شده است.


وی اجرای پروژه‌های بر زمین مانده شامل گود باستانی، انتقال آب به روستاهای عشایری و بخش سه قلعه، آسفالت ۴۸ هزار متر معابر روستایی و احداث خط انتقال گاز برای پایداری گازبخش سه قلعه و روستای زنگویی را از جمله این پروژه ها در بخش سه قلعه عنوان کرد.


مقام عالی دولت با طرح یکی از مشکلات اساسی استان مبنی بر خط انتقال گاز به استان و نیز بخش سه قلعه یادآور شد: خراسان جنوبی به دلیل تعریف یک خط انتقال گاز از خراسان رضوی همواره با شروع سرما و مصرف بالا دچار محدودیت بود درحالی که دیگر استان ها از چند طرف با خط انتقال روبرو بودند و ادامه این روند ضمن ایجاد مشکلات عدیده در استان، تعطیلی شرکت ها و واحد های تولیدی را به همراه داشت.

به گفته وی، با پیگیری های انجام شده کلنگ زنی خط انتقال جدید از نهبندان به استان انجام شد و فاز دوم آن با ۸ هزار میلیارد تومان معادل اعتبارات پروژه های عمرانی دوساله استان در حال اجرا است و تا هفته دولت یا دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و مشکلات تامین گاز خانگی، صنعتی و مناطق مرزی مرتفع خواهد شد.


استاندار خراسان جنوبی قبل از ورود به شهر سه قلعه در روستای عشایری چاه غیاث حضور و پروژه خط انتقال آب به طول ۹۰۰ متر شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال برق به طول ۱۴۰۰ متر را افتتاح کرد. با اجرای این پروژه که با اعتبار۲۴ میلیارد ریال افتتاح شد ۷۰۰ نفر از اهالی سه روستای عشایری چاه غیاث و چاه پنیری و از مزایای آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

استاندار در ادامه پس از شرکت در نماز جمعه در جلسه شورای اداری بخش سه قلعه شرکت کرد.

کد خبر 1734016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha