برنامه های هفته کتاب باید زمینه ساز انس مردم با 《یار مهربان》 باشد

عزیز زاده گرجی گفت: خروجی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی باید ارائه راهکارهای تقویت مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   قاسم عزیز زاده گرجی-سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران در حاشیه آئین افتتاحیه نمایشگاه کتاب ساری ویژه سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ضمن بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی با تاکید براینکه اهمیت مطالعه و کتابخوانی برکسی پوشیده نیست چراکه یکی از منابع دریافت داده ها کتاب محسوب می شود، اظهار کرد:  جامعه ای که با کتاب مانوس باشد تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های بهتر خواهد داشت.

وی به شصت و پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مازندران اشاره کرد و افزود: خروجی این نشست باید ارائه راهکارهای تقویت مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه باشد.

عزیززاده گرجی ادامه داد: جلسات فراوانی برای تامین کتاب و تجهیزات کتابخانه ای و احداث کتابخانه برگزار می کنیم اما بیشتر باید برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش شود،   خاطرنشان شد: هدف اصلی احداث کتابخانه ها باید یک هدف برای تحقق هدف مهمترین همان ترویج فرهنگ مطالعه و دانایی باشد.

وی با بیان اینکه باید برای افزایش سرانه مطالعه از ظرفیت و توانمندی فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی بهره گرفته شود، گفت: همچنین باید نحوه استفاده و بهره برداری از کتابخانه های موجود در مدارس، دانشگاه ها، مساجد و ... بررسی و به صورت یک برنامه جامع و کارشناسی شده که به ترویج مطالعه بیانجامد ارائه شود.

عزیززاده گرجی تاکید کرد: فراهم شدن زمینه انس نسل نو با کتاب 《یار مهربان》 در نشست های انجمن کتابخانه های استان به بحث و گفتگو خواهد گذاشته شد چراکه متاسفانه کودک و نوجوان امروزی در فضای مجازی وقت می گذراند و با توجه به میل این نسل به استفاده از فضای مجازی باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از ظرفیت از فضای مجازی بیش از پیش بهره گرفته شود.

به گزارش شبستان، نمایشگاه کتاب ساری از ۲۷ آبان ماه تا ۵ آذرماه سالجاری، از ساعت ۹ صبح تا۱۳ و عصرها ازساعت  ۱۵ تا۱۹  در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

کد خبر 1734153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha