اجرای بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ برنامه برای هفته بسیح پیش بینی شده است

  سردار کریمی با اشاره به اهمیت هفته  بسیج و برنامه های این هفته گفت: بیش از ۲ هزار ۳۰۰ برنامه برای هفته بسیج امسال گیش بینی شده است.  

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سردار کریمی  امروز (۲۷ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه، که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: «بسیج امید ملت ایران» شعار هفته بسیج امسال است.  

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به فعالیت گروه های جهادی اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۲۷۰  گروه جهادی امروز در استان فعالیت می کنند که همه متخصص و کاردان هستند و تمام تلاش خود را برای پیشرفت کشور انجام می دهند.  


وی با اشاره به اینکه هر کس در این کشور زحمت بکشد و برای پیشبرد این نظام تلاش کند بسیجی است، ادامه داد:بسیجی بنده ابزار و امکانات نیست بلکه امکانات را بنده خود می کند.  


این مقام مسئول با بیان اینکه امروز بسیج جهان اسلام شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: امت اسلام با تکیه بر فرهنگ بسیجی در برابر ابر قدرت ها ایستاده است.  

سردار کریمی با بیان اینکه برنامه های هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز و تا ۵ آذر ادامه دارد، ادامه داد: سپاه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰برنامه پیش بینی کرد که بخش عمده برنامه ها ناظر بر محرومیت زدایی است.  

وی با بیان اینکه بخش عمده این برنامه ها در حوزه محرومیت زدایی و ساخت مسکن و افتتاح مسکن برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است.  

سردار کریمی خاطر نشان کرد: سپاه در بحث آب رسانی نگاه ویژه داشته است که در این راه ورود پیدا کرده  و  کیلومترها لایروبی قنوات،  
احداث کانال انتقال آب، کیلومترها جاده، بحت آبرسانی به روستا ها که سال گذشته ۶۷ روستا را آبرسانی کردیم امسال هم آمادگی داشتیم بیش از ۱۶۰ پروژه آبرسانی با همکاری دستگاه ها انجام شود.  

سردار کریمی همچنین با اشاره به اینکه در بحث توانمند سازی مردم، بیش از ۷۶۰ صندوق قرص الحسنه راه اندازی شده ادامه داد: بنا داریم اینها را گسترش دهیم.  

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی همچنین با بیان اینکه در رابطه ایجاد اشتغال سپاه قدم های زیادی برداشته است، گفت: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در ۸ شهرستان، احداث جاده های بین مزارع و روستایی را در دستور کل قرار دادیم و پروژه هایی به منظور توانمند سازی مردم در حال اجرا است.  


سردار کریمی همچنین به اهمیت برنامه های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی نمایشگاه کارگاه سبک زندگی و سواد رسانه، تجلیل از کنشگران اجتماعی، کارهای ویژه ای در رابطه با محرومیت زدایی، اهدای خون، ارائه خدمات پزشکی رایگان، برگزاری میز خدمت خدمات مشاوره ای،  برگزاری مسابقات و جشنواره های ورزشی نشست های بصیری و روشنگری از جمله این برنامه ها است.  

وی دیدار با مقام معظم رهبری ۵ آذر با حضور بسیجیان برجسته را از دیگر برنامه هی برجسته این ایام دانست و گفت:برگزاری  رزمایش اقتدار همزمان با سراسر کشور را از دیگر برنامه های این ایام دانست که در ۳اذر ماه برگزار می شود.  

وی همچنین خاطر نشان کرد: به بهانه هفته بسیج تجلیل از  بیش از ۵۰۰ هنرمند استان مرکزی که در برنامه های کنگره خوش درخشیدند از دیگر برنامه های این هفته است.  

کد خبر 1734173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha