برچسب پایین سرانه مطالعه در ایران قابل اعتماد نیست|افتتاح کتابخانه مرکزی ساری تا سال آینده

گودرزی گفت:تلاش داریم سال آینده با همت مسئولین استانی و حمایت مسئولین ملی پروژه کتابخانه مرکزی ساری به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، اصغر گودرزی- مدیرکل امور کتابخانه ها و مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آئین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در سالن همایش اداره کل کانون پرورش فکری مازندران ضمن تحسین عملکرد فعالیت کتابخانه های عمومی مازندران، اظهار کرد: استان مازندران از استان های پیشرو در انجام ماموریت های نهاد کتابخانه های عمومی است.

وی با بیان اینکه رشد مراجعه به کتابخان های عمومی مازندران بیش از ۴۰درصد افزایش داشت که بسیار ارزشمند است، افزود: پروژه های به زمین مانده با قوت در دست اقدام و اجراست.

گودرزی به نقش کتابداران کتابخانه های عمومی استان در توسعه فرهنگ مطالعه اشاره کرد و گفت: تعداد اعضای کتابخانه ۲۶درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه راه اندازی، بهره برداری و تکمیل کتابخانه ها و توسعه و افتتاح کتابخان های سیار ماموریت نهاد کتابخانه های عمومی است، افزود: هشت باب کتابخانه سیار افتتاح شد که تا پایان سال جاری هشت کتابخانه سیار دیگر نیز افتتاح می شود.

گودرزی از افتتاح کتابخانه مرکزی رشت تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تلاش داریم سال آینده با همت مسئولین استانی و حمایت مسئولین ملی پروژه کتابخانه مرکزی ساری نیز به بهره برداری برسد.

وی ضمن برشمردن خدمات کتابخانه های مرکزی، ادامه داد: در طراحی خدمات کتابخانه ای از کشورهای توسعه یافته عقب نیستیم.

گودرزی با بیان اینکه باز طراحی کتابخانه های اساسی و بزرگ را در دست اقدام داریم، گفت: سه باب کتابخانه بزرگ مازندران نیز در مرحله بازطراحی قرار دارند.

وی به سرانه مطالعه و آمارهای متعددی که اعلام شده اشاره کرد و افزود: سه دقیقه و هفت دقیقه علمی نیست برچسب که به ایرانیان می زنند که کتابخوان نیستند زیبنده نیست.

کد خبر 1734330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha