وزارت آموزش و پرورش مکلف به بازنگری در اساسنامه نهضت سوادآموزی شد

نمایندگان مجلس وزارت آموزش و پرورش را مکلف به بازنگری در اساسنامه نهضت سوادآموزی با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی مطلق برای ارتقای سواد عمومی جامعه مبتنی بر مفاهیم جدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه، 28 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی (3) ماده 91 این لایحه با 125 رأی موافق، 41 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

جبار کوچکی نژاد در مخالفت با بند الحاقی (3) ماده 91 این لایحه گفت: در متن تلفیق قرار بود نهضت سوادآموزی در ادامه کار خود با معاونت آموزش ابتدایی ادغام شود، البته امروز بی سوادی در کشور وجود ندارد و در بسیاری از شهرها ریشه کن شده بنابراین می طلبد به همان متنی که در کمیسیون تصویب شد برگردیم.

رمضانعلی سنگدوینی در موافقت با بند الحاقی (3) ماده 91، گفت: نهضت سوادآموزی یادگاری حضرت امام خمینی (ره) است و این حکم، حکم بسیار خوبی است که براساس آن در صورت نیاز اساسنامه نهضت با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی اصلاح خواهد شد.

در بند الحاقی 3 ماده 91 این لایحه آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1363/3/3 را با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد و در جهت ارتقای سواد عمومی جامعه مبتنی بر مفاهیم جدید و آموزش مستمر همگانی مورد بازنگری قرار داده و ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون، اقدام قانونی لازم را انجام دهد

کد خبر 1734621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha