اخراج اساتید یهودی حامی فلسطین از دانشگاه‌ها

ابوشریف با اشاره اینکه دانشجویان پرچمدار ارزش ها در دفاع از فلسطین هستند، گفت: اساتید یهودی با حمایت از فلسطین از دانشگاه ها اخراج شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور گفت: به عنوان جنبش حماس عرض می کنم که با کمال تاسف شاهد سقوط اخلاق در رژیم صهیونیستی، رییس جمهور آمریکا بایدن هستیم. وظیفه شما اساتید این است که اقدامی انجام دهید. امروز متاسفانه کشوری مانند آلمان با انتشار بیانیه ای از رژیم صهیونیستی حمایت می کند. در بسیاری از دانشگاه های آمریکا وضع برعکس شده است و اساتید از رژیم صهیونیستی پول گرفته و از او حمایت می کنند اما دانشجویان در صف اول حمایت از فلسطین و غزه هستند و اساتید را ارشاد می کنند و به تنهایی در مقابل ظلم ایستاده اند.

وی یادآور شد: دانشجویان پرچمدار ارزش ها هستند و ما وظیفه سنگینی بر دوش داریم. امروز کسانی از اساتید که از فلسطین حمایت کرده اند از دانشگاه اخراج و حتی برخی از اساتید یهودی هستند که به دلیل حمایت از فلسطین از دانشگاه اخراج شده اند، حتی در انگلستان بسیاری از اساتید به دلیل این حمایت برای آنها محدودیت های زیادی ایجاد شده است.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از اندیشمندان و فلاسفه کسانی هستند که از صهیونیسم حقوق دریافت می کنند و حتی در بیانیه های خود از اسراییل حمایت می کنند تا شغل خود را از دست ندهند اما دانشجویان از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنند و در مقابل اساتید ایستاده اند.

وی تصریح کرد: در طی آغاز عملیات طوفان الاقصی ابتدا ۴۵ درصد دانشجویان خواستار توقف جنگ بودند اما اکنون این رقم به ۷۵ درصد از دانشجویان ارتقا یافته است. بسیاری از اندیشمندان بدون مطالعه و پژوهش اسراییل را به رسمیت می شناسند. گویا فراموش کرده اند که اسراییل ۱۰۰ سال است که فلسطین را به اشغال خود درآورده و طبق اعلامیه سازمان های بین المللی یک رژیم غاصب و آپارتاید است.

نماینده جنبش حماس گفت: تاکنون در طی ۴۲ روز گذشته ۳۷ تن بمب علیه نوار غزه استفاده شده که معادل چهار بمب اتمی است. دو سوم شهدا زنان و کودکان هستند. مناطق شمال غزه از بین رفته اند، بیمارستان ها از بین رفته و تمام این جنایات در مقابل تلویزیون انجام می شود اما برای بررسی حقوق بشر اسراییل باید کارشناسان بیایند و ببینند که چه اتفاقی افتاده است؛ این همان سیاست یک بام و دو هوای اسراییل است اما باید عدالت را بر اساس نص صریح قرآن بازگردانیم.

کد خبر 1734784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha