جشن کتاب در کانون محراب اندیشه تبریز برگزار شد

همزمان با برگزاری سلسله جشن های کتاب، کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه مسجد چهارده معصوم(ع) شهرک پرواز تبریز با برگزاری مراسمی از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، به همت کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه مسجد چهارده معصوم(ع) تبریز و با حمایت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، جشن کتاب با حضور فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

«مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری  استان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به اهمیت مطالعه در ارتقای توانمندی های جوانان و نوجوانان اظهار داشت: کتابخانه های مسجدی با فراهم آوردن فضای  امن و مناسب برای مطالعه  نقش بسزایی در تولید علم و دانش دارند که آمار بالای قبولی اعضای این کتابخانه ها در آزمون ورودی دانشگاه‌ها یکی از این نتایج مثبت است.

شفیعی با اعلام فعالیت ۱۴۴۰ کانون فرهنگی هنری و بیش از ۶۰۰ باب کتابخانه مسجدی در استان گفت: فعالیت کانون ها و کتابخانه های مسجدی  می تواند در احیای کارکردهای اصلی مساجد، تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی و تبدیل  مساجد به یکی از مراکز نخبه پرور و علمی مؤثر باشد.

وی ادامه داد: توسعه کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مسجدی یکی از سیاست های کاری ستاد کانون های مساجد استان بوده و کانون های فرهنگی هنری ویژه خواهران نیز با هدف گسترش فعالیت بانوان مسجدی نیز در سال جاری تاسیس و راه اندازی می شود.

بنابراین گزارش، جشن کتاب کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه با تقدیر از  امام جماعت مسجد چهارده معصوم(ع)، همراه بود، افزون بر این از قبولی‌های رتبه برتر کنکور، مسئول کتابخانه کانون، برگزیدگان مسابقه کتابخوانی و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی این کانون نیز تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، سلسله جشن های «محراب اندیشه» به مناسبت گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در ۱۰ باب کانون فرهنگی هنری دارای کتابخانه و فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

کد خبر 1734974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha