از یک کارمند قبل از دریافت حقوق مالیات کسر می شود/انتقاد از فرار برخی پردرآمدها از پرداخت مالیات

کرمی گفت:شناسایی فعالیت های اقتصادی که درآمد بالایی کسب کرده و مالیات گریز هستند با ابزارهای هوشمند در اخذ مالیات میسر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان غلامحسین کرمی با اشاره به ریشه یابی فرارهای مالیاتی و بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند در مالیات ستانی، گفت: ابتدا باید شناسایی درستی از مشاغل و فعالیت های اقتصادی که مالیات گریز هستند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید برخورد مناسبی با فرارهای مالیات صورت گیرد، بیان کرد: اینکه مسئولین پیرو برخی آمار و اطلاعات تاکید دارند که توانسته اند هزار مورد منبع جدید مالیاتی را شناسایی کنند، بدین معناست که قبل تر این موارد شناسایی نشده بوده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در شناسایی مشاغل خاص و پر درآمد و اخذ مالیات از آنها از تکنولوژی روز و سامانه های کاربردی و هوشمند بهره بگیریم، بیان کرد: به هر میزان دست و نقش انسان در فرآیند مذکور کمتر باشد، توفیقات ما در این بخش بیشتر خواهد شد. به واقع هر جا ما با شیوه سنتی به اخذ مالیات پرداخته ایم در آن بخش با مشکلاتی مواجه شده ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در زمینه اخذ مالیات از برخی فعالیت های اقتصادی با درآمد بالا به موقع وارد عمل شویم، بیان کرد: برخی اوقات ما فرصت بی جا می دهیم. به واقع ما پرونده های زیادی در زمینه امور مالیاتی داریم و حتما رسیدگی به این موارد زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شناسایی فعالیت های اقتصادی که درآمد بالایی کسب کرده و مالیات گریز هستند با ابزارهای هوشمند در اخذ مالیات میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید در این بخش حتما نظارت جدی و برخورد به موقع  ملاک کار باشد،ادامه داد:  البته ما باید از ابزارهای تشویقی هم در  امور مالیاتی  بهره بگریم و همیشه نمی توان از گزینه برخورد استفاده کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید جلوی فرار مالیاتی برخی مشاغل خاص با درآمد بالا را گرفت، ادامه داد: به واقع ما از یک کارمند جزء قبل از دریافت حقوقش، مالیاتش را کسر می کنیم اما در زمینه برخی فعالیت های اقتصادی پر درآمد به خوبی دست به کار نمی شویم.

کد خبر 1735024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha