فاطمیه اوج مقابله با استکبار جهانی است

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه فاطمیه اوج مقابله با استکبار جهانی است، گفت: استکبارستیزی بزرگترین درس فاطمیه است و در حوادث اخیر جهان و در مقابله با استکبار باید همه ما از این فرهنگ غنی الگوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری امروز ظهر (۳ آذر) در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اصل معاد از اصول مهم دین است، اظهار کرد: معاد از راه وحی، فطرت قلبی و عقل قابل اثبات است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: حدود هزار و ۲۰۰ آیه درباره معاد در قرآن آمده است و یکی از تبیین‌های بحث عقلانی معاد این است که عدالت خداوند حکم می‌کند که این دنیا پایان زندگی نباشد و در دنیایی دیگر حق مظلوم را از ظالم گرفته شود.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: نظام آفرینش بر اساس عدل استوار است و این خیلی انسان را آرام می‌کند که اگر خودمان قصور نکنیم، خداوند در آفرینش برای انسان‌ چیزی کم نگذاشته است‌.

وی در ادامه خطبه‌های این هفته با تسلیت آغاز دهه اول فاطمیه، گفت باید خودمان را با فرهنگ فاطمیه که همان فرهنگ توحیدی قرآنی، نبوی و ولایی است، آشنا کنیم و در  برابر هجوم فرهنگ مادی و منحط غربی و استکباری خودمان و خانواده‌هایمان را بیمه کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه استکبارستیزی بزرگترین درس فاطمیه است، تأکید کرد: در حوادث اخیر جهان و در مقابله با استکبار باید همه ما از این فرهنگ غنی الگوگیری کنیم.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، بیان کرد: دغدغه بسیجیان انسانیت، خون شهدا و تعالی و پیشرفت آبادانی کشور است و برای همین پیوسته در میدان هستند.

وی عنوان کرد: بسیجی واقعی امامین انقلاب هستند که خودشان را وقف اسلام کردند و دغدغه‌ای جز پیشرفت و تعالی کشور و ترویج اسلام ندارند و امیدواریم همه ما بسیجی واقهی باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه به آغاز آتش‌بس موقت در فلسطین اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ روز از عملیات طوفان القصی می‌گذرد و حقیقتا این حماسه بزرگ، دستاوردهای خوبی داشت و صهیونیست‌ها که در مقابله با رزمندگان اسلام عاجز شدند مردم مظلوم را مورد هدف حملات جنایتکارانه خود قرار داد.

وی ادامه داد: رژیم منحوس صهیونیستیی ۳۵ هزار نفر را زخمی کرده و ۱۵ هزار شهید، ۶ هزار کودک، چهار هزار زن، ۶۱ خبرنگار را مظلومانه به شهادت رساند که برای جامعه بشری واقعا فاجعه بود.

حجت الاسلام مختاری بیان اینکه این موضوعات نشان از تقابل حق و باطل و تضاد حزب الله و حزب شیطان است، تصریح کرد: مقابله حق و باطل در طول تاریخ بوده و هست و خواهد بود لذا همه باید بسیجی و در میدان باشیم تا کرامت، دین، عزت و کشورمان را حفظ کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند متذکر شد: فاطمیه نمونه یکی از جریان‌هاست و حضرت فاطمه زهرا (س) از یک شخص دفاع نکرد بلکه از جریان حق و  ولایت دفاع کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در برابر چند شخص ایستادگی نکرد بلکه در برابر جریان باطل ایستادگی کرد، ما باید فاطمیه این گونه برای مردم تحلیل کنیم، افزود: دشمنان تلاش می‌کنند که ما عمقملطب را درک نکنیم و فاطمیه به فراموشی سپرده شود که در این زمینه باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: حضرت فاطمه الزهرا(ع) یک انسان مجاهد، مدافع، حق‌محور و باطل‌ستیزی است که در برابر جریان باطل ایستاد و فاطمیه یک چشمه زلال، جاری و ساری در طول تاریخ است که باید پیوسته شجره طیبه حقیقت را آبیاری کند و ما باید فاطمیه را فعال و به‌روز نگه‌ داریم.

حجت الاسلام مختاری با تأکید بر اینکه فاطمیه اوج مقابله با استکبار جهانی است، گفت: فاطمیه هیچ عذری برای کسی نگذاشته و تکلیف همگان را روشن کرده‌ است، حضرت زمانی که بحث تقابل تفکر الهی و شیطانی و جریان حق و باطل بود، وارد میدان دفاع از حقانیت شد و جان خودش و طفلش را فدا کرد.

وی بیان کرد: فاطمیه و کربلا یعنی سیاسی، پس نباید عده‌ای امروز نسبت به وقایع اتفاق افتاده در جهان اسلام بی‌تفاوت باشند و بگویند که به ما مربوط نمی‌شود، پس همه باید در وسط میدان و بسیجی باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به صدور تفکر بسیجی به سراسر جهان و الگوگیری از آن، ادامه داد: ما خوشبختانه فرهنگی داریم که یک ملت مظلوم بعد از ۷۵ سال اینگونه قوی و شجاع می‌کند که با عملیات طوفان الاقصی حماسه آفریدند و رژیم صهیونیستی را  شکست میدانی و اطلاعاتی دادند.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اسرائیل خود را جزو رژیم‌های برتر نظامی در جهان می‌دانست و اکثر کشورهای اروپایی حامی او بودند اما طبل توخالی هستند چون در مقابل گروه مقاوم و شجاع حماس هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند و جریان حماس به تعبیر مقام معظم رهبری رژیم صهیونیستی را ضربه فنی کرد.

وی بیان کرد: دشمن در عملیات طوفان الاقصی به یک شکست نظامی و اطلاعاتی سنگین مواجه شد و دیوانه‌وار بمب بر سر مردم مظلوم غزه ریخت  و کودکان و زنان را به شهادت رساند.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و امریکا سالهاست که خودشان را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند اما با این اقدامات جنایتکارانه امروز اسرائیل منفورترین کشور دنیا است، افزود: امروز همه مردم جهان حتی در قلب اروپا متوجه حقانیت ملت ایران و امامین انقلاب شدند، اسرائیل به تعبیر امام راحل غده سرطانی است که باید از سطح جهان محو شود.

وی گفت: صهیونیست‌ها یک امید واهی داشتند که با کشتار مظلومانه مردم فلسطین به اهداف خود برسند اما امروز حماس و  جهاد اسلامی شجاع‌تر و مقام‌تر از قبل در صحنه هستند.

حجت الاسلام مختاری به اهداف رژیم صهیونستی در جنگ با غزه اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف آنان آوراه کردن و مهاجرت مردم مظلوم فلسطین بود که کور خواندند چون فرهنگ اسلامی از مردم مظلوم فلسطین پولاد ساخته و مقاومت می‌کنند و با یاری و عنایت خداوند امروز شکست جبهه دشمن برای همه آشکار شده‌ و امیدواریم این جنایتکاران در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شوند.

کد خبر 1735300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha