اکران تعزیه زنجان در روستاهای مشکین و رجعین

به گفته اسلامی، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد زنجان، تعزیه زنجان که در نهمین مجمع عمومی ICCN در هندوستان درخشید، در روستاهای رجعین و مشکین اکران می شود.

محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: تعزیه در زنجان نام پروژه ای تحقیقاتی در قالب گزارشی تصویری از مراسم تعزیه خوانی مردم روستاهای مشکین و رجعین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۲ می باشد که توسط موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس به زبان انگلیسی تهیه و در نهمین مجمع عمومی ICCN به نمایش درآمد.

وی به درخشش تعزیه زنجان در این مجمع عمومی اشاره کرد و گفت: به همین منظور این تعزیه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد زنجان در کانون فرهنگی هنری شهدای مشکین و روستای رجعین اکران می شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: اکران تعزیه زنجان امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در کانون فرهنگی هنری شهدای مشکین و فردا شب بعد از نماز مغرب و عشاء در روستای رجعین خواهد بود.

لازم به یادآوری است؛ تندیس ویژه‌ ی ICCN ‌که به یک نفر از هر کشور تعلق می یافت از سوی برگزار کنندگان این رویداد بین المللی در اختیار شهر زنجان قرار گرفت و پرونده تعزیه در زنجان با نظر اعضای شرکت کننده به عنوان بهترین ارائه در نهمین مجمع عمومی ICCN شناخته شد.

کد خبر 1735404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha