دشمن شناسی ویژگی بارز بسیجیان است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی دشمن شناسی و موقعیت شناسی را ویژگی مهم بسیجیان عنوان کرد و گفت: امروز در انجام مسئولیت ها ما باید بسیجی وار فکر، عمل و رفتار کنیم.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، امروز(۵آذر)، در همایش «بسیج خدمتگزار مردم» و تجلیل از مدیران، فرماندهان و بسیجیان نمونه ضمن تبریک هفته بسیج، اظهارداشت: امام خمینی «ره» فرمودند: ابرقدرت‌ها بدانند اگر خمینی یکه و تنها بماند به راه خود که مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت‌پرستی ادامه می‌دهد.  

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بنا به فرموده قرآن کریم سرسخت در مقابل کافران سرسخت است، افزود: امام راحل فرمودند به خواست خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم خویش اصرار می‌کنند سلب خواهم کرد.

 وی بیان کرد: امروز همین مرام و رفتار و گفتار، در سبک و سیاق و روش مقام معظم رهبری وجود دارد و این با صبر، استقامت، عزم و اراده به دست می‌آید اینکه انسان مستحکم در این مسیر حرکت کند.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه از پیامبر گرامی اسلام روایت شده که از ایشان سوال کردند، این قومی که در آینده خواهند آمد و محبوب خدا هستند چه کسانی هستند؟ حضرت با دستش روی شانه سلمان زد و فرمود این سلمان و هم‌ وطنانش هستند، ادامه داد: حالا این ما هستیم که باید با راه و روش، گفتار و کردارمان بگونه ای عمل کنیم که در این صف باشیم.  

وی با بیان اینکه باید بسیجی وار فکر، عمل و رفتار کنیم، اظهارکرد: بسیجی دشمن شناس و موقعیت شناس است، دشمن را می‌شناسد، نقاط ضعف و قوت دشمن را می‌شناسد، می‌داند در هر مرحله‌ای با دشمن باید چگونه برخورد کند، موضع‌گیری‌اش چگونه باشد، هر بسیجی، هر مسئولی، مجموعه یک پایگاه، زمانی در تراز است، که در هر مسئولیتی که هست، در کسب منافع صف آخر باشد.  

وی اظهار کرد: یک بسیجی جایی که نیاز به اقدام و فداکاری دارد، نیاز به بخشش دارد، باید صف اول باشد و سرداران ما این چنین بودند، خودشان در خط مقدم بودند و به بسیجی‌ها می‌گفتند پشت سر ما بیایید، هرجا میدان خطر بود در نوک حمله بودند، اما هر کجا که امکانات می‌خواست تقسیم بشود صف آخر بودند و دیگران را مقدم می‌دارند.  

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه اخلاق اسلامی در همه ادارات باید رعایت شود، گفت: اگر حسن اخلاق، ایجاد گشایش در کار مردم، سلامت اداره و تشکیلات اداری، در همه جا مد نظر باشد، در این صورت قطعاً رضایت امام عصر «عج» را بدنبال خواهد داشت.

کد خبر 1735565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha