قبول آتش بس غزه از سوی اسرائیل، مصداق شکست تاریخی است

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه شکست مفتضحانه اسرائیل در مقابل مردم بی گناه و بی دفاع غزه فراموش نشدنی است، گفت: آتش بس غزه از سوی اسرائیل مصداق شکست تاریخی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را به نازل شدن سوره کوثر اختصاص داد و اظهار کرد: سوره کوثر در زمینه حضرت فاطمه زهرا (س) و در رابطه با خیرات کثیری از جمله تداوم نسل امامت از وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) و خوار و ذلیل کردن دشمنان بر پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل شده است.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: ابن عباس می‌گوید «سوره کوثر در رابطه با عاص بن وائل نازل شده و این زمانی بود که رسول خدا از مسجد بیرون آمد و عاص بن وائل با آن حضرت ملاقات کرد، این در حالی بود که عده‌ای از بزرگان قریش در مسجد نشسته بودند، چون عاص بن وائل داخل مسجد شد، بزرگان قریش گفتند با چه کسی صحبت کردی؟ العیاذ بالله و نستجیر بالله گفت با این ابتر».

وی با بیان اینکه ابتر معانی مختلفی از جمله دم بریده، ناقص، آسیب دیده و نسل بریده، ادامه داد: منظور عاص بن وائل این بود که پیامبر گرامی اسلام مقطوع النسل است.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: این ماجرا زمانی رخ داد که عبدالله فرزند رسول خدا و همسرش حضرت خدیجه (س) از دنیا رفت، غم از دست دادن عبدالله و زخم زبان مشرکین قلب پیغمبر را آزرده کرد، اما فرشته وحی که همواره آرامش دهنده قلب رسول الله بود بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد و پیغمبر را بشارت داد به اینکه به سوی تو خیرات و برکات نازل خواهد شد و دشمنانی که تو را جسارت کرده‌اند، خوار، ذلیل و ابتر خواهند شد.

خطیب جمعه مارگون بیان کرد: پیغمبر گرامی اسلام به شکرانه این وعده الهی، نماز گذارد و پروردگار را بر این نعمت با برکت ستود.

وی ضمن قرائت سوره کوثر، افزود: «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ، یعنی پیغمبر همانا ما به تو خیر کثیر دادیم، «فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ»به شکرانه این نعمت نماز بخوان و شتر قربانی کن، «إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ»همانا کسانی که به تو جسارت کردند، خداوند آنها را خوار، ذلیل و ابتر قرار داده است .

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: بهترین الگوی زنان حضرت فاطمه زهرا (س) است که پیغمبر گرامی اسلام فرمود: «فاطمه پاره تن من است».

امام جمعه شهرستان مارگون تاکید کرد:این محبت پیغمبر به حضرت زهرا (س) به دلیل علاقه فرزندی نبود، بلکه به دلیل جایگاه و عظمتی بود که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در پیشگاه خدا دارد.

وی یادآور شد: حضرت فاطمه‌(س) وقتی در بستر بیماری به سر می‌برد به امیرالمومنین امام علی (ع) فرمود : «علی جان یادم نیست در طول ۹ سالی که با تو معاشرت داشتم تو را آزرده باشم، علی جان مرا حلال کن».

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: در روایت داریم «حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) صدای ناله‌اش بلند شد که چرا فاطمه این گونه سخن می گوید، چون که او هیچ گاه از همسرش زهرا (س) بدی و تندی ندیده بود».

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: اگر تلنگری به زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) بزنیم، می بینیم که در این زندگی یک لحظه و یک ذره دلخوری وجود ندارد، بلکه این زن و شوهر همیشه در کنار هم با یاد خدا، انجام فرایض دینی و با تمام سختی‌ها و مشکلات دست و پنجه نرم کردند و یک بار به روی همدیگر اخم و ترش رویی نداشتند .

وی بیان کرد: زنان و دختران ما باید به سیره حضرت فاطمه زهرا (س)شناخت و معرفت داشته باشند و دلایل زندگی خوب و خداپسندانه را بدانند که چه چیزی باعث شیرینی و عظمت این زن و شوهر در پیشگاه خداوند باری تعالی شده است.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: حضرت فاطمه زهرا در همه مسائل از جمله در حجب و حیا، ایمان در صداقت، پاک بودن، غیرت و شجاعت، ولایت مداری و دیگر مسائل برای همه ما اسوه و الگو بود.

امام جمعه شهرستان مارگون در خطبه دوم نماز به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از بسیجیان سراسر کشور در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: معظم له فرمودند: «از دو قطبی‌های کاذب بپرهیزید، کسانی که مبانی و اصول اسلام، انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند، برادر شما هستند، حتی اگر سلیقه متفاوتی داشته باشند، ممکن است سلیقه‌ها متفاوت باشد، اما اصول اسلام، انقلاب و ولایت فقیه را اگر قبول داشته باشند جزو برادران ما هستند»، یعنی اگر یکی از این سه شاخصه را نداشته باشند از حیطه برادری خارج می شوند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از برخی اظهارات در فضای مجازی گلایه کردند، گفت: ایشان فرمودند: «بعضی‌ها سر یک چیز بیخود به هم می‌پرند» و توصیه کرده به بسیجیان عزیز که از این گونه کارها پرهیز کنید.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: مقام معظم رهبری بعضی از قله‌های بسیج را معرفی کردند و فرمودند: «قله‌های بسیج سلیمانی، صیاد شیرازی، همت، بابایی، شیرودی، همدانی، فخری زاده، کاظمی، آشتیانی و امثالهم هستند».

خطیب نماز جمعه شهرستان مارگون منطق بسیج را مقاوم سازی حداکثر کشور در مقابل تهدیدها و خطرها دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: امام فرمود «بسیج لشکر خداست، یعنی ذخیره عظیم و مغتنم برای قدرت یابی شخص نیست». و امام فرمودند: بسیج لشکر مخلص خدا و مدرسه عشق است را اگر کنار هم بگذاریم لشکر مخلص خدا نشان می‌دهد که بسیج رزمنده است، لشکر برای رزم است، برای جنگ است، رزمنده بودن، یعنی قدرت مادی و جسمانی داشتن، هم اراده و شجاعت روحی داشتن و هم تدبیر ترفند جنگی بلد بودن که نمونه‌اش امیرالمومنین علی علیه السلام است در مقابل عمر بن عبدود».

وی به چند بخش دیگر از سخنان رهبری در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: «نقشه آمریکا برای تشکیل خاورمیانه جدید به کلی ناکام ماند، این‌ها می‌خواستند یک نقشه جدیدی برای خاورمیانه تشکیل بدهند بر اساس نیازها و تامین منافع نامشروع آمریکا، این نقشه به کلی ناکام ماند».

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: معظم له فرمود«یکی از این نقشه‌ها این بود که حزب‌الله را نابود کنند، اما حزب الله ۱۰ برابر قوی‌تر شد، خواستند عراق را ببلعند، سوریه را قبضه کنند، ناکام شدند، خواستند فلسطین را به نفع رژیم صهیونیستی تمام کنند، نتوانستند، با اینکه چیزی از فلسطین نمانده، اما نتوانستند آنها را به نفع رژیم صهیونیستی تمام کنند، فرهنگ غرب در قضیه غزه بی‌آبرو شد».

امام جمعه شهرستان مارگون ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید حسین مدرس و روز مجلس، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: «نمایندگان باید به قانون و قانونگذاری اهمیت بدهند».

وی یادآور شد: وظیفه مجلس یا همان قوه مقننه، قانونگذاری و نظارت بر قانون است وظیفه‌اش حاشیه رانی‌ها و عزل و نصب ها نیست.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «شأن قانونگذاری خیلی بالاتر از نظارت است، چون قانون برای ثبات در زندگی ضرورت و حیاتی است».

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار امیدواری کرد مجلس ما مجلسی انقلابی و در تراز انقلاب باشد که بتواند هم قانون گذاری و هم نظارت بر قانون را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی ضمن تبریک شانزدهم آذر ماه، روز دانشجو به همه دانشجویان، گفت: برخی از خواسته‌های مقام معظم رهبری از دانشجویان این بود که «رابطه با خدا را جدی بگیرید، شما دانشجویان جوان هستید، باید آینده کشور را بسازید، با علم و تقوا می‌توان کشور را ساخت، تولید علم کنید، به سراغ مرزهای دانش بروید، فکر کنید و کار کنید و این نظام را با علم و تقوا به دست صاحب اصلی اش برسانید.»

کد خبر 1736510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha