کانون تخصصی بانوان رویکرد راهبردی برای تحقق الگوی سوم زن ایرانی است

حجت الاسلام راست روش با اشاره به اهمیت اثرگذاری و اثربخشی بانوان در ارتقاء باورهای ایمانی و معرفتی در جامعه گفت: کانون تخصصی بانوان رویکرد راهبردی برای تحقق الگوی سوم زن ایرانی است.

حجت الاسلام راست روش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در رابطه با برنامه همایش مدیران کانون های تخصصی بانوان در ستاد کانون های مساجد این استان گفت: راه اندازی کانون هایی با محوریت و ویژه بانوان در نهاد مسجد و در قالب کانون فرهنگی هنری تخصصی می تواند دستاوردهای کلانی را در عرصه فرهنگی به همراه داشته باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان البرز با اشاره به اهمیت اثرگذاری و اثربخشی بانوان در ارتقاء باورهای ایمانی و معرفتی در جامعه گفت: کانون تخصصی بانوان رویکرد راهبردی برای تحقق الگوی سوم زن ایرانی است.

 به گفته حجت الاسلام راست روش، کنشگری بانوان همواره در تاریخ اسلام اثرگذار و جریان ساز بوده است، خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها نمونه شاخصی از این کنشگری است که در مسجد هم قرائت شد و امروزه یکی از مبانی اصلی و باوری قابل اتکاء در خصوص حضور زنان در عرصه اجتماعی است.

ساختار مسجدمحور کانون تخصصی بانوان بستری کارآمد برای جامعه اسلامی 

وی تصریح کرد: ظرفیت قابل تأمل بانوان در خانواده، مسجد و اجتماعی به صورت گسترده نشانگر نقش وجوبی آنان در جریان سازی دینی و ایمانی است.

حجت الاسلام راست روش با در نظر گرفتن ساختار تشکیلاتی کانون های تخصصی بانوان اظهار کرد: اینکه کانون هایی با محوریت مسجد به صورت تخصصی ویژه بانوان فعالیت کنند به واقع یک ساختار زیربنایی برای کارآمدی جامعه اسلامی است چرا که در بطن خود توجه ویژه به بانوان را در نظر دارد.  

وی با بیان اینکه مسیر پیشرفت و تحقق گام دوم انقلاب اسلامی بدون باور به جایگاه بانوان در عرصه اجتماع شدنی نیست بیان کرد: بانوان همواره در عرصه های مختلف اجتماعی کارآمد و اثرگذار بوده اند به ویژه در دوران دفاع مقدس و یا در نقش مادران، خواهران و یا دختران شهدای مدافع حرم که با صبوری و ایمان به نظام و انقلاب اسلامی درخشیدند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان البرز خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی در مسیر گام دوم حرکت خود، نیازمند بالندگی و حضور پرشور بانوان در عرصه اجتماعی است چرا که بانوان در مقام و نقش مادری، خواهری و همسری خویش همواره بسترساز جریانی از رشد و تعالی بوده اند.

کد خبر 1736645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha