بزرگترین اجتماع توان‌یابان زیارت اولی در حرم مطهر رضوی

بیش از ۱۵۰۰ نفر از زائران توانیاب زیارت اولی‌ از سراسر کشور به همت آستان قدس رضوی در قالب طرح مهر درخشان به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حرم مطهر امام رئوف(ع) امروز میزبان مهمانانی بود که سال‌ها در حسرت زیارت حرمش اشک ریخته بودند و مشتاق یک بار چشم دوختن به گنبد طلایی ثامن الحجج بودند.

آستان قدس رضوی در طرح «مهر درخشان رضوی»، این بار همزمان با روز جهانی معلولان، ۱۵۰۰ نفر از معلولان گروه‌های سنی مختلف را به این میهمانی آسمانی دعوت کرد. معلولان و روشن‌دلانی که با دل‌هایی سرشار از امید، میهمان آستان مهربان‌ترین امام شدند و با حضور در صحن انقلابی اسلامی این آستان کبریایی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) به محضر این امام رئوف عرض سلام و عرض ارادت کردند. 

بزرگترین اجتماع توان‌یابان زیارت اولی در حرم مطهر رضوی

این کاروان زیارتی بعد از خواندن زیارت‌نامه و عرض سلام به محضر امام مهربانی‌ها، برای صرف صبحانه، میهمان ضیافت رضوان رضوی در مهمانسرای حضرت رضا(ع) شدند.

برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی-مذهبی همچون اجرای سرود، نماهنگ و مداحی و مرثیه‌سرایی که با حضور تولیت آستان مقدس رضوی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی و جمعی از مدیران این آستان مقدس در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این گروه از زائران بود.  

بزرگترین اجتماع توان‌یابان زیارت اولی در حرم مطهر رضوی

جلب رضایت خداوند در گرو رضایت حضرت رضا(ع) است

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در این مراسم با بیان اینکه خدمت به زائران به ویژه زائران توانیاب حضرت ثامن الحجج(ع) را افتخار و توفیق خود می‌دانم؛ اظهار کرد: وجود ائمه اطهار(ع) از بزرگترین موهبت‌ها و نعمت‌های خداوند به بشر بوده، وجود مبارک این حضرات و ولایت ایشان فضل و رحمت الهی بر مردم است که باید به این واسطه خداوند را شاکر باشیم.

وی با اشاره به آیه شریفه «لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی، من هیچ‌گونه اجر و پاداشی از شما بر این دعوت درخواست نمی‌کنم جز دوست‌داشتن نزدیکانم (اهل بیتم)»؛ اظهار کرد: بشر با محبت و مودت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عمل به دستورات ایشان، به سعادتمندی و رستگاری دست خواهد یافت؛ لذا انسان‌ها محتاج ارتباط و محبت به این بزرگواران هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رسیدن به قله کمالات معنوی و انسانی با دوستی ائمه اطهار(ع) ممکن می‌شود؛ افزود: اگر انسان بخواهد رضایت خداوند را جلب کند، باید راه پیغمبر اکرم(ص) را ادامه دهد و راه پیغمبر(ص) از مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌گذرد؛ عشق به اهل بیت(ع) زمینه‌ساز تبعیت و اطاعت از آن حضرات است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی محبت صادقانه نسبت به اهل بیت(ع) را ضامن سعادت، خوشبختی و خشنودی خداوند متعال از بندگانش دانست و خاطرنشان کرد: جلب رضایت خداوند در گرو رضایت حضرت رضا(ع) است و این امام همام واسطه‌ای میان خدا و مخلوق‌ها هستند.

بزرگترین اجتماع توان‌یابان زیارت اولی در حرم مطهر رضوی

تقدیر از قهرمانان پاراالمپیک 

شایان ذکر است، این گروه از زائران به مدت سه روز میهمان آستان قدس رضوی هستند و در این مدت از خدمات حمل نقل، اسکان، تغذیه و خدمات فرهنگی و متبرکات رضوی بهره‌مند خواهند شد. 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم قهرمانان و افتخار آفرینان مسابقات پارا المپیک؛ خانم‌ها، معصومه زارعی، ساره جوانمرد و هادی رضایی مربی تیم والیبال نشسته ایران اسلامی با اهدای هدایای ارزنده و متبرک از سوی آستان مقدس رضوی تقدیر شدند.

پایان پیام/

کد خبر 1736991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha